Joachimv Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Fikk mitt nye Nikon D90 i dag. Når jeg kobler kameraet til PC-en med USB vises det som en "bærbar enhet" med et kameraikon og navnet "D90". Tidligere med mitt D40 vistes det bare som en ekstern harddisk/minnepenn. Ikke noe big deal dette egentlig, men tar det med likevel. Så når jeg har klipt ut/kopiert RAW-filene mine (.NEF) feks til en mappe på skrivebordet midlertidig, åpner Adobe Bridge og jeg ser kun en tumbnail i preview-vinduet (Filmstripe-modus). RAW-filene til D40 er ikke noe problem å vise. Og om jeg prøver å åpne D90-RAW-filene fra enten Bridge eller rett i Photoshop så får jeg beskjed om at det ikke er rette typen dokument. Har installert to NEF-codecer (en fra Nikon tydeligvis og en Beta for Vista 64bit/Windows 7). Jeg kjører Windows Vista Home Premium 64bit. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Har du lastet ned ny versjon av Adobe Camrea Raw for å støtte D90? D90 kan ikke settes i masselagringsmodus slik D40 (og de fleste andre Nikon kan) slik at du er stuck med den teite overføringsmetoden så sant du ikke bruker kortleser (raskere enn via kamera) Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Jeg har tydeligvis Camera Raw 5.0.. Adobe Updater kræsjer, og det samme gjør det når jeg ska installere oppdateringer jeg laster ned fra Adobe.com.. tror det lokter reinstallasjon av Windows her.. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Du kan også prøve å nulltille Photoshop Preferences (hold inn ctrl+alt+shift mens du starter photoshop). Vet ikke om dette hjelper her, men hvis alternativet er å reinstallere windows så er det verdt er forsøk. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hvilken versjon har du av Photoshop? Camera Raw 5.1 stiller krav til versjon. Sitat fra Adobe: "Camera Raw 5 og nyere er ikke kompatibel med Photoshop CS3." Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Har CS4, og nå Camera Raw 5,3 tror jeg. Har reinstallert Trengte det uansett. Så nå virker alt bra her Problem solved! eller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå