Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ASUS P5N-E SLI HK PCI-Express controller fynker ikke?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har vært borti at pci express porten/kntrolleren til et ASUS P5N-E SLI sluttet å virke? Jeg skrudde av min pc som normalt en kveld og skrudde den på igjen dagen etter på og jeg fikk opp bare sort skjem. ikke noe bios eller noe. Etter ca. 1 min så får jeg opp en error lyd (1 lang og 3 korte beeps) som jeg fant ut for mitt HK betyr ikke noe skjemkort eller dårlig videoram. Løsningen var å ta ut og sette inn kortet igjen eller erstatte det. Etter å ha prøvd å sette det inn og ut så prøvde jeg med et gammelt pci skjermkort og det fynket så da tenkte jeg det må være selve pci express kortet som er røket. Etter å har kjøpt et nytt kort og satt det i så skjedde samme feilen igjen. Det eneste jeg kan konkludere med er at det er selve kontrolleren eller muligens noe feil i biosen som jeg antar er lite sansynlig, men jeg utelukker at den kan være det. Biosen er ikke oppdatert siden jeg fikk pcen april 2006.

Er det noen som har noe gode forslag om det kan være noe annet eller en løsning?

Endret av Thumby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...