somewhere Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hei! Jeg jobber med å utvikle en webbasert katalogtjeneste som skal være spesifik for en type virksomhet/bransje. Nettsiden/katalogtjenesten vil fungere slik at besøkende selv kan legge til en ny oppføring. Dette gjør de ved å registrere seg som bruker (enten gratis eller gjennom betalt medlemskap), og deretter blir de gitt muligheten til å legge til en ny oppføring - med bilder, beskrivelse, websider etc. etc. Besøkende som bare ønsker å søke gjennom "katalogen" kan gjøre dette, resultat av søket vil da kunne visest på et kart (Google Maps er benyttet til dette.) Tanken er at det skal være enkelt oversiktlig og kjapt å finne fram til den virksomheten man søker. Så til spørsmålet..: I stede for å lansere nettsiden "tom" uten noen som helst oppøringer ønsker jeg selv å legge til flest mulig oppføringer før nettsiden legges ut. Jeg har tilgang til firmanavn og addresse på over 2000 virksomheter som skal inngå i denne nisje-katalogen. En eksisterende oppføringen vil kunne administreres av eier om han/hun sender inn et ønske om å få tilgang til denne. 1.) Kan jeg selv (lovlig) legge ut oppføringer som inneholder firmanavn/addresse etc. uten samtykke av eier ? Er det noen regler på dette? Spiller det noen rolle hvordan jeg har fått tilgang til disse oppføringene? 2.) Er det greit å fylle nettsiden/katalogtjenesten med oppføringer før den lanseres? Noen som har tanker rundt dette? Jeg har veldig stor tro på nytteverdien nettsiden/katalogtjenesten vil kunne ha for de besøkende. Men nytteverdien vokser naturligvis i takt med antall oppføringer.. Setter pris på tanker rundt dette tema... Noen som feks har eksempler på "nisje"-katalogtjenester som har lykkes med å få mange registrerte/betalende medlemmer? Takker for alle seriøse svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Ikke for å ødelegge gleden med å skape noe, men nettkataloger finnes i hopetall på nettet og de er gratis. f.eks. Nettkatalogen. Lenke til kommentar
somewhere Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Ikke for å ødelegge gleden med å skape noe, men nettkataloger finnes i hopetall på nettet og de er gratis.f.eks. Nettkatalogen. Takk for tilbakemelding! Ja, jeg er fullt klar over at det florerer med nettkataloger. Men det jeg skal utvikle vil bli mye mer nisjepreget, og en kombinert community/directory-nettside med eget forum for registrerte brukere etc. Jeg søkte igjennom nettkatalogen du nevnte ovenfor og fikk bare et tosifret antall treff på de oppføringene/virksomheten jeg ønsker å ha med. Jeg tror behovet er der, men usikker på hvordan jeg skal gå frem med å få "brukere" og oppføringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå