Joe DiMaggio Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Kan du ved å kjøre for fort havne bak lås og slå? Du skader ingen, du kjører ikke i påvirket tilstand, du kjører rett og slett (bare) for fort. "Bare"? Det er som å skyte ei kule inn i ei gate uten å vite om det er noe folk der, herregud voks opp. Det var derfor jeg la det inni ( )! Lenke til kommentar
Atald Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Kommer du over 141 km/t så ryker førerkortet. Nei, ryker litt før det, ved passering av 136 km/t. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) *snip*Det har i hvertfall skjedd folkens..! Vet dere eller jeg? Så så! Ta et pust i bakken og ro deg ned. Vi forteller deg hva loven i Norge sier. Når det du da forteller står i direkte kontrast med lovens tekst så er det ikke rart at du møter motbør. Og jeg skal love deg at det ikke akkurat gjør det mer troverdig når du kommer med denne typen tilbakemeldinger. -KJ Endret 2. april 2009 av jevel Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Bullshit er det du sier, dra til helvete gutt.. Når jeg sier at det har skjedd så har det skjedd, kanskje nye regler nå..Men vi fikk i hvertfall muligheten om å være i fengsel eller betale rundt 7000-9000kr, og vi betalte! Du snakker bullshit, hvem har sagt at du skal tro på meg, gå og heng deg! Det har i hvertfall skjedd folkens..! Vet dere eller jeg? Vært med på noe av det samme.. En kompiss ble stoppa, og da han ble spurt om han godtar bota, spurte han hva som skjedde om han ikke vedtok bota, da sa politimannen da må du spikre paller i 5 dager. Etter litt fram og tilbake, og litt regning på hvor mye han "tjente" i fengsel ved å dele bota på antall dager osv. (hyggelig samtale med politimannen) ble han annbefalt å ta bota, og bli ferdig med saken. Det var det han gjorde også. Veldig hyggelig politiman fakitsk, har vanskelig for å tro at han ikke snakket sant.. EDIT: Fornøyd? Endret 2. april 2009 av EldarH Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Vært med på noe av det samme.. En kompiss ble stoppa, og da han ble spurt om han godtar bota, spurte han hva som skjedde om han ikke vedtok bota, da sa politimannen da må du spikre paller i 5 dager. Etter litt fram og tilbake, og litt regning på hvor mye han "tjente" i fengsel ved å dele bota på antall dager osv. (hyggelig samtale med politimannen) ble han annbefalt å ta bota, og bli ferdig med saken. Det var det han gjorde også. Veldig hyggelig politiman fakitsk, har vanskelig for å tro at han ikke snakket sant.. Det er nok en grov forenkling. Hvis du ikke godtar forelegget så blir det tatt ut påtale og du må møte i retten. Der kan det ende med større bøter, samfunnsstraff eller fengsel. Så det å si at du kan velge blir veldig misvisende. I praksis så vil det være en dommer som "velger". [Offtopic] Hva er det med å skulle quote hele bibelen? Har dere ikke backspace på tastaturet deres? [/Offtopic] -KJ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Kan du ved å kjøre for fort havne bak lås og slå? Du skader ingen, du kjører ikke i påvirket tilstand, du kjører rett og slett (bare) for fort. Har du på skylapper når du køyrer bil og? "Du skader ingen" Neida, heilt til du mister kontrollen og tar livet av ein familie på 4 skader du ingen. Mister du kontrollen og tar ditt eige liv skader du ingen fysisk, men familie og kjente er neppe uberørt av hendelsen. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Kan du ved å kjøre for fort havne bak lås og slå? Du skader ingen, du kjører ikke i påvirket tilstand, du kjører rett og slett (bare) for fort. Kort kommentar til diskusjonen om hvorfor du havner i fengsel. Som du insinuerer her så tar nok retten noe hensyn til faren forbundet ved overtredelsen når det kommer til straffeutmåling, og det finnes eksempel der retten har gitt lavere straff enn det loven krever. Men det er viktig å skjønne at det man havner i fengsel for er lovbruddet i seg selv. Ikke hvor vidt man gjorde noe som var farlig eller ikke. Rettstaten baserer seg på at alle som tar del i staten skal følge lovene denne er tuftet på, og straffen for å bryte dem er i grove tilfeller fengsel. Hvis man er uenig i lovene så kan man jo bare bryte dem, men da må man være beredt til å ta straffen som følger med. -KJ Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Bullshit er det du sier, dra til helvete gutt.. Når jeg sier at det har skjedd så har det skjedd Men du har null troverdighet her inne, så dine "erfaringer" skal man ikke legge særlig mye vekt på. Man kan ikke "velge" fengsel. Namsmannen krever inn forelegget med tvang, enten ved trekk fra lønn eller formue dersom man ikke betaler. Kun dersom man ikke har noen som helst form for kapital vil de gå til det steget å sette deg i fengsel. Hvordan går det forresten med han du kjenner som kjørte rundt i svenskregistrert bil uten problemer? Endret 5. april 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Broren til en som går i klassa mi kjørte nemmelig i 120 i 60 sona. Han fikk 20 000 i bot, 45 dagers fengsel og 15 mnd uten lappen tror jeg. Sikker på at han fikk bot? Kjenner til en som ble tatt i 154 i 90-sonen. Der ble det kun idømt inndragelse av førerkort og fengsel, ingen bot. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Men vi fikk i hvertfall muligheten om å være i fengsel eller betale rundt 7000-9000kr, og vi betalte! Det står alltid "subsidiært x dager i fengsel" el. på bøtene, men hvis han hadde insistert på å gå i fengsel i stedet ville han merket at han i praksis ikke hadde noe valg. Hvis dere har fått inntrykk av noe annet skyldes det en misforståelse. Dette er ikke et nytt system, det har vært sånn i mange år. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Bullshit er det du sier, dra til helvete gutt.. Når jeg sier at det har skjedd så har det skjedd, kanskje nye regler nå..Men vi fikk i hvertfall muligheten om å være i fengsel eller betale rundt 7000-9000kr, og vi betalte! Vel, du har mistet troverdigheten din på dette forumet.. I tidligere innlegg skrev du jo at faren din valgte fengsel... Og nå står det at han betalte.. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Vikarlæreren vi hadde en gang fortalte at han hadde kjørt ca. 130 i 80 sona. Da måtte han i buret i et par uker tor jeg det var. Han satt i hvert fall inne en kort stund og mistet så klart lappen. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Ved alvorlige fartsovertredelser må man sone i fengsel i tillegg til økonomiske sanksjoner og tap av førerrett. Ved slike tilfeller beregnes økonomiske sanksjoner vanligvis på grunnlag av inntekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå