annesimba Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Noen som har gjort seg en formening om det virkelig ER noe forskjell medllom 40D og 50D? Eller er det faktisk noe i det "slaktet" 50'n har fått? Lenke til kommentar
Spook Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Søkefunksjonen er en nyttig ting - forsøk den. Jeg mener ikke å ikke være hjelpsom, heller det motsatte, men vi trenger ikke nok en slik tråd her inne. Dette har vært debattert flere ganger..... Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Søkefunksjonen er en nyttig ting - forsøk den. Jeg mener ikke å ikke være hjelpsom, heller det motsatte, men vi trenger ikke nok en slik tråd her inne. Dette har vært debattert flere ganger..... enig... Søk på forumet så finner du tråder der folk skryter av sin 40D, mens andre derimot roser sin 50D... Tror ikke du finner et fasitsvar på diskusjonsforumet ihverfall... Altfor mye subjektivitet og synsing Endret 2. april 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Noen som har gjort seg en formening om det virkelig ER noe forskjell medllom 40D og 50D?Eller er det faktisk noe i det "slaktet" 50'n har fått? Det er fler forskjeller enn man kanskje tror og leser om. Ta en titt i tråden om "hvem er best av 40D og 50D" på side 3 her , så finner du ut litt. Etter min mening så kan man få mer ut av 50D , men at 40D er mer enn bra nok. Min mening er også at det "slaktet" du mener , har 50D fått fordi endel mener at når en ny modell kommer skal den være revolusjonerende. Men når en ny modell kommer kun ett år etter den forrige så kan man ikke forvente fler forbedringer enn det 50D gir. Når det gjelder støy så mener jeg endel har tatt helt av , noen glemmer alt annet med kameraet fordi man ikke får støyfrie bilder på ISO 6400 og ISO 12800. Jeg for min del ser fordelen med f.eks å kunne ta et større utsnitt kontra ulempen med "noen korn ekstra" fra ISO 3200 og oppover. Skal man få minst mulig støy er det muligheter med riktig eksponering på de aller fleste kamera. Lenke til kommentar
heljik Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hørt rykter om at automatisk hvitbalanse på 50D er bedre enn på 40D (viktig ved jpg, ikke ved raw) og at den er bedre på eksponering (mindre behov for over/under eksponering.) tror det er viktigere enn ekstra oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå