Gå til innhold

[Løst]hvor lang tid før synlige muskler?

Anbefalte innlegg

Hei

Er en gutt på 17 år, er 182 høy, veier 57 kg

Jeg tar 30*3 situps, 10*3 push-ups, 15*3 med vekt på 8 kg på hver arm, 20*3 triceps (navn ? men tar ihvertfall en vekt og tar den bak hodet og dytter den oppover flere ganger over hodet).

Dette gjør jeg 3 - 4 ganger i uken.

Hvor lang tid før synlige muskler? må jeg itilfelle øke litt?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tar en tid å få synelige muskler , men husk at du må trene volum for å få større muskler.. 8-12 reps og 3-5 sets. Ta gjerne Armehvinger og Chin ups hvis du har en stang.. Ta gjerne også basis øvelser som benkpress , kne bøy og markløft..

Spis mye protein , og spis veldig mye..

Spis også 1 tunfisk i vann og 2 egg etter trening..

Er en gutt på 17 år, er 182 høy, veier 57 kg

Er du skinny? , Jeg er 13 år , 170 høy og veier 56 , trent i et halvt år og har gått opp fra 39 kg til 56 kg på 6 mnds :mrgreen: , tro på deg selv og klarer det!

Endret av opijo
Lenke til kommentar

ok. hva vil du si er en mer effektiv måte å trene på da? jeg har vel alltids mulighet til å variere trenings variantene, men du skjønner har bare én vekt, slik at det må itilfelle bli noe uten vekt. Hvordan foreslår du at man trener rygg uten vekter? og for å få mer markerte magemuskler, hva må jeg ta da? holder det med situps?

"Ta 10-12 repitisjoner og ca 3 sets" sier du, mener du jeg skal gå ned i antall repitisjoner?

kostholdet....a, kanskje ikke det beste. Foreslår noen at jeg burde begynne på proteinshake?

Lenke til kommentar

Du kan ta pullups for rygg og biceps.

Planken for mage muskler, du kan ta skrå situps.

Kombiner gjerne push-ups med planken. 10 push ups, 30 sec planken, 10 push ups, 30 sec planken osv

Mener at du skal gå opp i vekt slikt at du klarer maks 12 reps.

Endret av Kenneth199
Lenke til kommentar

182cm høy og 57KG er altfor lav vekt for det første.

Veier du 57KG og er 182 høy ligger du enten på en farlig lav fettprosent eller eier du ikke muskler.

Ligger du på 57KG og ikke klarer å gå opp ivekt vil det si at du spiser for lite Kcal til dagen.

Den eneste måten å legge på seg muskler er å spise mer kalorier enn du forbrenner daglig.

Finn ut ditt daglige kalorie inntak så spiser du 500-1000 mer kalorier til dagen til å begynne med.

Dette vil garantere deg å gå opp i vekt, men vær forsiktig og ikke bare hiv innpå fett.

+ du må trene hardt og variert i tillegg.

Alt i alt, spis mye og tren hardt.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som Trådstarter vet hva han skal trene..

Derfor har jeg laget en liste med øvelser du kan gjøre med manualer og kroppsvekt.

Vanlige Push ups , 12 stykker x 2

Dype push ups (bryst) , 12 stykker x 2

Flye (Bryst) , 12 stykker x 2

Chest press , 12 stykker x 2

Standing rows , 12 stykker x 2

Upright Rows , 12 stykker x 2

Lateral Raises , 12 stykker x 2 (Skulder)

Shoulder Press , 12 stykker x 2

Front Raises , 12 Stykker x 2 (Begge armer)

Biceps Curls , 12 stykker x 2

Bicep Curl , 12 stykker x 2 (Støtter meg til noe med armene)

Dumbell-tricep , 12 stykker x 2

PULLOVER , 12 x 2 (http://www.trim.no/images/artikkel/standard/pullover.jpg)

Lenke til kommentar
Jeg er 13 år , 170 høy og veier 56 , trent i et halvt år og har gått opp fra 39 kg til 56 kg på 6 mnds :mrgreen: , tro på deg selv og klarer det!

I ditt tilfelle som 13-åring er det nok en del vanlig vekst som har spilt inn på denne vektøkningen :)

Men jeg tviler ikke på at du har trent mye og har gode vaner. En inspirasjon!

Lenke til kommentar

Det programmet jeg postet funker veldig bra , og du trener nesten alle overkropps muskelgrupper i kroppen din , unntatt ryggen.. Noen av øvelsene må du bruke rygge på , men du burde legge til noen flere eks som Dead lift og Shrugs.

Lenke til kommentar

Et veldig bra program er å bare trene baseøvelsene markløft, knebøy og benkpress, eventuelt legge til nedtrekk og roing. Uten mange andre noe overflødige isolasjonsøvelse får man mer effekt av disse grunnøvelsene og dermed også bedre progresjon av disse. Med disse får man et kjempebra grunnlag, og man trener faktisk hele kroppen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hvis du skal ha mer muskler så må du spise mer å, 57 kg og er 1.80 er ikke bra. du burde veie 60-65kg. hvis du vil ha synlige muskler og du burde gå deg en tur i tilegg hver dag, men du må ikke ødelege deg så du burde huske å varme opp og tøye mye i tilegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...