tobben24 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hei! Har fått et problem på en Acer Aspire 9300. Hver gang laptopen booter, like før den går inn i windows, får jeg blue screen(som forsvinner kjappere enn svint, så har ikke peiling hva som står der). Har prøvd å installere windows på nytt osv, men til ingen nytte. Mistenkte at det var harddisken som hadde streika, så byttet ut denne med en som skal fungere. Men har fortsatt samme problemet. Dvs harddisken er ok. Prøvde så å installere Puppy linux, som booter rett fra cd, for å sjekke om annen hardware fungerte. Det fungerte helt fint. En annen ting som jeg merket meg var at når jeg skulle formatere harddisken, fungerte KUN hurtig formatering. Vanlig formatering stagnerte på 0%... Noen som har noen formening om hvor feilen kan ligge?? Mvh. Torbjørn Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 når bsod flasher så er det feil i minnet Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 når bsod flasher så er det feil i minnet Det var sterk påstand. Det at bluescreen forsvinner med en gang syldes standard innstilling i Windows. Bluescreen og trådstarters beskrivelse er heller ikke grunnlag nok til å si at det er feil på hovedkortet. Lenke til kommentar
tobben24 Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 når bsod flasher så er det feil i minnet Har testen med å sette inn ny ram fra en annen laptop. Forsatt den samme feilen. Så det ligger heller ikke i ram'en.... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Den typen test holder som oftest ikke for å utelukke minnefeil, det er bare en del av det hele. For å se om feilen ligger i minne så må du kjøre Memtest86+ og passerer den der uten feil så er feilen ett annet sted. Da kan jeg mistenke diskkontroller som nestemann ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå