tobben24 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hei! Har fått et problem på en Acer Aspire 9300. Hver gang laptopen booter, like før den går inn i windows, får jeg blue screen(som forsvinner kjappere enn svint, så har ikke peiling hva som står der). Har prøvd å installere windows på nytt osv, men til ingen nytte. Mistenkte at det var harddisken som hadde streika, så byttet ut denne med en som skal fungere. Men har fortsatt samme problemet. Dvs harddisken er ok. Prøvde så å installere Puppy linux, som booter rett fra cd, for å sjekke om annen hardware fungerte. Det fungerte helt fint. En annen ting som jeg merket meg var at når jeg skulle formatere harddisken, fungerte KUN hurtig formatering. Vanlig formatering stagnerte på 0%... Noen som har noen formening om hvor feilen kan ligge?? Mvh. Torbjørn Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 RAM feil???? Prøv å ta ut og inn igjen rammen og se hva som skjer da... Lenke til kommentar
tobben24 Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 RAM feil???? Prøv å ta ut og inn igjen rammen og se hva som skjer da... Da har jeg testen med å sette inn ram fra en annen laptop som skal være i orden. Problemet er der fortsatt.... Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Kan du gi meg detaljerte specs på pc-en din??? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Sannsynligvis er det en av følgende "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME" "INVALID_FILE_SYSTEM" og det har med disken å gjøre 1. Boot opp med Windows XP Disk 2. Velg repair console (E) 3. Velg disk 4. Kjør følgende kommandoer CHKDSK /F FIXMBR FIXBOOT Fungerer ikke det, prøv følgende NULLE UT DISKEN 1. Boot opp Ultimate Boot CD (www.ultimatebootcd.com/) 2. Velg Hard Disk Tools - Wiping tools - Active@ Killdisk 3. Finn disken og kjør "One Pass Zeros" 4. Legg inn windows på nytt Endret 3. april 2009 av Demantios Lenke til kommentar
tobben24 Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Sannsynligvis er det en av følgende"UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME" "INVALID_FILE_SYSTEM" og det har med disken å gjøre 1. Boot opp med Windows XP Disk 2. Velg repair console (E) 3. Velg disk 4. Kjør følgende kommandoer CHKDSK /F FIXMBR FIXBOOT Tenkte jeg skulle prøve dette, men så etter jeg har valgt disk, så ber konsollen etter admin passord?? Er dette et passord som er satt av acer eller microsoft?? Rettelse: Valgte feil harddisk. Kjører chdsk nå... Håper på det beste;) Endret 3. april 2009 av tobben24 Lenke til kommentar
tobben24 Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Sannsynligvis er det en av følgende"UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME" "INVALID_FILE_SYSTEM" og det har med disken å gjøre 1. Boot opp med Windows XP Disk 2. Velg repair console (E) 3. Velg disk 4. Kjør følgende kommandoer CHKDSK /F FIXMBR FIXBOOT Fungerer ikke det, prøv følgende NULLE UT DISKEN 1. Boot opp Ultimate Boot CD (www.ultimatebootcd.com/) 2. Velg Hard Disk Tools - Wiping tools - Active@ Killdisk 3. Finn disken og kjør "One Pass Zeros" 4. Legg inn windows på nytt Det første du foreslo fungerte desverre ikke. Fikk til å kjøre alt helt fint, men var fortsatt samme feil etterpå også. Gikk løs på forslag nr 2, som ikke fungerte eller. Der som var litt spesielt var at når jeg skulle wipe hengte pc'n seg. Prøvde å gjøre det samme igjen, og den hengte seg på samme sted(ca halveis). Noe flere forslag om hva som kan være årsaken...?? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Du kan prøve et annet wiping tool. Om den ikke fullfører høres ikke disken helt god ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå