guttorm Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Heisann! Jeg kjørte for intill en stund siden512mb ram pc 2100.Da jeg oppdaterte maskina nyttet jeg bla cpu fra 1600+ til 2400+.Rammen bytta jeg til 1024 mb ram pc 3200(twinmoss).hovekortet jeg har nå er litt bedre en det forige,men det er ikke stor ytelses forskjell. Denne maskina er utrolig rask,og ytelses forskjellen er veldig mye bedre,da tenker jeg spesielt på loading og innstalering. Her er det jo ofte sagt at det har iutgangspungtet ikke vert nødvendig og oppgradere fra 512 til 1024 mb ram.Men jeg merka veldig god forskjell.Tror ikke prossesoren skal ha all ære for det.Som vi alle vet så hjelper det ikke med rask prossesor,vist du har forlite ram. (hardiskene jeg bruker nå er også litt raskere,di har 8MB chase) Noen som har synspungter på om jeg bør gå ytterligere opp på ramstadiet?selv tror jeg det har noe for seg...... :wink: Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 The more the merrier :wink: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Kjører 1.5Gb på min arbeidsbenk og det hjelper mye å hoppe opp dit fra 1024Mb. Kan kjøre flere programmer og de jobber mye fortere og ikke minst mindre harddisk bruk Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Ved "vanlig" bruk så vil du ikke merke så altfor stor forskjell ved å gå fra 1gb til 1.5gb ram, men bruker du krevende programmer som, maya, 3dstudio, ogeller filmredigerings program vil du nok ha nytte av det Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Bruker du xp? hvis du gjør det trykk ctrl+alt+delete gå inn på preformance se på commit charge peak, der står det maks med ram du har brukt. Har du brukt mer enn det du har bør du oppgradere, har du brukt mindre så drit i! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg liker mine 1024MB, men jeg skulle gjerne hatt mer... Synd at 1024MB-Brikker ikke koster det samme som 512-Brikker Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Vet ikke om jeg er helt enig med deg der cobra,kan godt være jeg tar feil.Men selv om XP viser at du feks bruker 143MB ram sånn til vanlig,så tror jeg alltid at du vil ha bruk for mer i tyngre arbeidsituasjoner. Rammen er jo hurtigminne,jo mer ram,desto mer kan du lagre i dette hurtigminnet,dermed frigjør du hdd og cpu for en del belastninger. Tar jeg feil? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Commit chargen viser maksimum ramforbruk siden du skrudde på maskina!!Så du tar nok feil der... :wink: Lenke til kommentar
Mad_Max Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Bruker du xp? hvis du gjør det trykk ctrl+alt+delete gå inn på preformance se på commit charge peak, der står det maks med ram du har brukt. Har du brukt mer enn det du har bør du oppgradere, har du brukt mindre så drit i! hva heter det på norsk??? preformance se på commit charge peak Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Bruker du xp? hvis du gjør det trykk ctrl+alt+delete gå inn på preformance se på commit charge peak, der står det maks med ram du har brukt. Har du brukt mer enn det du har bør du oppgradere, har du brukt mindre så drit i! hva heter det på norsk??? preformance se på commit charge peak trykk på fliken ytelse så er det den linja nederst til venstre i den boksen nederst til venstre Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Preformance=Ytelse, Commit carge peak=Nederst i venstre hjørne(weta faen hva det er på norsk!! ) Lenke til kommentar
Ximo Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 nederst i venstre hjørne er det en ramme som heter "Tildelt minne (kB)".. inni den står det Totalt, Begrensning og Topp. "Topp" er "Peak" på norsk, så da er det det du mener.. Voilá! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 nederst i venstre hjørne er det en ramme som heter "Tildelt minne (kB)".. inni den står det Totalt, Begrensning og Topp. "Topp" er "Peak" på norsk, så da er det det du mener.. Voilá! Ja det stemmer det! Har bare sovet ca 4t på de to siste nettene så jeg er ikke helt 100 Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Ved "vanlig" bruk så vil du ikke merke så altfor stor forskjell ved å gå fra 1gb til 1.5gb ram, men bruker du krevende programmer som, maya, 3dstudio, ogeller filmredigerings program vil du nok ha nytte av det Da kan jo alltids begynne å spare til sin egen lille rendrefarm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå