Gjest medlem-82119 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Før så ble programmer oppdatert sjeldent, samme versjon ble brukt i år om gangen. Etterhvert synes jeg det kommer oppdateringer oftere og oftere, og opplever enkelte programmer kommer med nye versjoner flere ganger i uken. Sikkert en god grunn til det, tetting av sikkerhetshull og fiksing av bugs, men betyr det at det blir dårligere og dårligere kontroll av hva som lanseres og man venter med å sjekke om det fungerer som det skal til brukerne rapporterer om feil, eller er det bare på grunn av en mer kompleks og flere trusler som gjør at man oppdaterer så ofte. Tenker da ikke på antivirusprogrammer som må oppdatere f.eks virusdefinisjonsfiler og lignende, men pdf-programmer, mediaplayere, brenneprogram, rippeprogrammer osv som man skulle tro burde ha en lengre levetid enn noen få dager før det kommer nye versjoner. Har man noen pcer i huset så bruker man enormt mye tid på slike ting, og de konfliktene som oppstår mellom programmene etterhvert som nye funksjoner legges til. Bruker bl.a pdf-xchange viewer og burnaware. http://www.docu-track.com/home/prod_user/P...viewer/history/ Ikke mange releaser som har holdt i to uker der i gården.... Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Det er vel mer det at stadig flere bruker PC-en til stadig flere ting, og programmene blir utsatt for nye bruksmønstre og nye trusler. Det er umulig å gardere seg mot alt. I Windows ser jeg for meg at dette blir et rent helvete, da hvert eneste nye program du åpner maser om oppdateringer.. I GNU/Linux-land er det mye bedre, da alle programmer oppdateres gjennom samme pakkebrønn, og du kan da be den sjekke etter oppdateringer en gang i uken, måneden eller en gang i timen om du ønsker det. Da blir alle programmer oppdatert i samme slengen. Mye mindre mas og rot, mye mer effektivt. Etter hva jeg har forstått skal også Windows 7 inneha noe av den samme funksjonaliteten gjennom Windows Update.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hovedproblemene er todelt, ihvertfall hos meg. Det ene er at hvis jeg oppdaterer endel programmer ved hjelp av update, ender det med at enda en versjon av programmet blir innstallert uten at den gamle fjernes og rester fra det gamle ligger og flyter i filsystemet. Har også prøvd å oppdatere Comodo direkte, men ender alltid opp med masse krøll. Har derfor alltid avinnstallert gammel versjon først, deretter slettet rester i register, mapper, snarveier, logger osv før ny versjon er lagt inn. Masse jobb som tar masse tid. Dernest er det jo at endel programmer autooppdaterer seg selv, selv om man har valgt at de ikke skal det og ikke alltid går det like greit. F.eks resulterte den siste autooppdateringen av avg til feilmeldinger fra windows security center og at explorer ble blokkert fra å starte opp. Jeg skulle jo tro at det f.eks ikke var nødvendig å oppdatere et pdf program så ofte. Det er jo også flere og flere konflikter mellom programmene, siden alle oppdateres oftere og oftere og tillegges nye funksjoner som ikke alltid er kompatible med alle andre programmer som også er under konstante oppdateringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå