Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Brukthandel, manglende levering etter forhåndsbetaling


S.Hafsmo

Anbefalte innlegg

Jeg har etter mange år med handel på bmw forumet bimmers.no begynt å stole litt blindt på folk.

Ser jo selvfølgelig om vedkomne som selger er aktiv bruker, og om telefonnummre/navn/adresse osv. stemmer med hva selger oppgir.

 

men denne gangen ser det ut til at det gikk for fort i svingene.

 

Desember 2007 betalte jeg 14500,- for en 6-trinns girkasse til min bmw. sending av denne ble så utsatt flere ganger, da jeg reiser utenriks og kunne ikke ta imot denne. men etterhvert har det bare blitt unnskyldninger fra selger som f.eks at tollpost har hatt girkassen her oppe, men de fikk ikke tak i meg, så de tok den med nedover igjen. (jeg bor i bodø, og selger bor i Porgrunn)

 

det siste var nå forrige fredag, hvor han sa at kassen hadde blitt hentet av DHL og skulle leveres her oppe i Bodø på mandag/tirsdag.

 

Det er nå Torsdag, og jeg har ikke hørt noe fra DHL, så jeg ringte dem. De kunne da fortelle at de ikke hade regisrert noe med hverken mitt eller senders navn i sitt system. og nå (som vanlig rett etter et nytt sendingsforsøk) får jeg ikke tak i selger.

 

hvilke rettigheter har man i en slik sak? kan jeg kreve pengene tilbake?

 

har jo ikke noe skriv på at jeg har kjøpt kassen, forutenom at han har gått ut offentlig i bmw forumet og beklaget seg, lovet bot og bedring osv..

Endret av Stuff04
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
hvordan stiller man ved eventuell anmeldelse uten å ha en skriftlig undereskrevet kontrakt?

En muntlig avtale er like gyldig som en skriftlig.

 

Det du gjør er å skrive en redegjørelse for hva som faktisk har skjedd, samt utskrift av kontooverføringen og mailkorrespondanse.

 

Eventuelt kan du gjøre et nytt forsøk på å få tak i personen, og gi beskjed om at nå blir det en anmeldelse med mindre pengene betales tilbake innen tre dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...