Gå til innhold

HD4850 booter ikke opp uten feedback fra vifte (overgang til Accelero S1 rev 2 passiv kjøling)

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem med oppsettet mitt, jeg oppgraderer et "ATI reference Design" Gigabyte HD4850 512MB kort med ny passiv kjøler "Accelero S1 Rev 2" fra Arctic cooling.

Problemet er bare at:

Etter en vellykket installasjon av den nye ribben fikk jeg null bilde når jeg bootet pcen. Det eneste lyset fra maskina var to røde LED lamper på baksiden av 4850 kortet :(

Jeg koblet da til viftekabelen på den originale kjøleren (den originale kjøleren ligger nå bare løst inne i kabinettet med kabelen tilkoblet viftestyringen på skjermkortet) Pcen booter nå normalt!

Den nye kjøleren gir meg veldig fine temperaturer uten aktiv kjøling(46/70) i et p182 med 2 x nexus casefans, så installasjonen er for såvidt grei, men litt av vitsen med passiv kjøling er liksom borte når jeg må koble til vifta som fulgte med orginalt for å få kortet til å vise noe...!

noen som har hatt dette problemet, og hvordan løses det i såfall...

viftekontakten på kortet er en 4 pins mini kontakt, så vanlige pwm vifter tror jeg ikke går... er det hjemme-lodding som må til for å fikse dette eller er det noe jeg ikke har tenkt på?

sist men ikke minst, løser Arctic cooling's "turbo module" dette problemet, eller kobles den utenom skjermkortet???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...