Gå til innhold

Disk skrivebeskyttet etter ny maskin.

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg kjøpte nylig en ny maskin og harddiskene var noe av de parr tingene jeg flyttet fra den gamle til den nye. Men nå har jeg et problem med en av de gamle IDE diskene. Harddisken er skrivebeskyttet så jeg ikke kan skrive noe til disken eller slette noe fra den, og det merkeligste er at dette ikke alltid skjer. Hver gang jeg starter maskinen er harddisken enten skrivebskyttet eller ikke, og det forandrer seg ikke før jeg tar en restart. Og selv dette hjelper ikke alltid.

Hardisken er en Wester Digital 250 GB IDE

Og hovedkortet er en ASUS Rampage II Extreme.

Jeg har kjørt diagnose programmer på disken som ser pa SMART dataen, men ingen av de ser noe problem med den disken.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

Alt ser ok ut i enhetsbehandling og diskbehandling, jeg finner ikke noe forskjell mellom denne disken som ikke fungerer og de som gjør det. Med untak av størelse og navn naturligvis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg har nå kopiert alt dataen fra disken over til en annen fungerende disk, og prøvd å formatere disken. Men selv formatering er ikke mulig siden jeg får en feilmelding som sier at disken ikke kan formateres på grunn av skrivebeskyttelse når jeg prøver dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...