kjeklulf Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Bombe at det er en yrkesfaglig skole. For det første: Hva har det med saken å gjøre? For det andre: Den pågrepne var elev på en privatskole. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 eksempler finnes, MASSE eksempler på at innvandrere har begått drap her i norge.. det kjente trikke drapet på østlandet.. f.eks. polakken som sparka ned og drepte han fyren i oslo for et par mnd siden.. og det ble vel noen skader da disse innvandrerne tok seg til for godt til rette på aker brykker for et par år siden også.. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Bombe at det er en yrkesfaglig skole. For det første: Hva har det med saken å gjøre? For det andre: Den pågrepne var elev på en privatskole. Fordi de er mer primitive og enkle..........? Noroff var han vel elev hos, men han hadde vel noe uoppgjort med noen fra denne skolen. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 For det første: Hva har det med saken å gjøre? For det andre: Den pågrepne var elev på en privatskole. Fordi de er mer primitive og enkle..........? Den uttalelsen er vel den dummeste generaliseringen jeg har lest her på lenge. Det sier ikke lite. Den fortjener ikke en gang ytterligere kommentarer. Noroff var han vel elev hos, men han hadde vel noe uoppgjort med noen fra denne skolen. Og Noroff er jo en privatskole. Det er vel derfor rimelig å konkludere med at privatskoleelever er mer hatefulle, har mindre sosial intelligens og mindre respekt for andre mennesker og loven? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Tråden flyttes til "Oppslagstavlen" i henhold til gitte føringer. Eventuell reaksjon på moderering kan gjøres på pm Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg skal drepe alle på ........ skole i ........ kommune. Klokken ??:??:?? Ærlig talt, hvem lar seg skremme av en slik e-post? Det må jo komme inn sånne hele tiden. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) eksempler finnes, MASSE eksempler på at innvandrere har begått drap her i norge.. det kjente trikke drapet på østlandet.. f.eks. polakken som sparka ned og drepte han fyren i oslo for et par mnd siden.. og det ble vel noen skader da disse innvandrerne tok seg til for godt til rette på aker brykker for et par år siden også.. Du skal få en sjanse til. Jeg leser: har ikke sagt at innvandrere har skylda i disse masakrene.. MEN , innvandrere tyr enklere til slik vold. Jeg skal ha eksempler på slik vold. Altså massakrer som du hentyder. Endret 3. april 2009 av Joker91 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Idioten bør få en straff som svir skikkelig, i minste fall bot tilsvarende kostnadene for politiet og tapt "arbeidstid" for alle de 1200 elevene på skolen som ble evakuert. Selvsagt bør tullingen få straff, men husk at han meldte seg selv rimelig kjapt når han forstod at spøken hans ble tatt på alvor. Altså er dette et eksempel på ungdommelig overmot og dumskap. Ser ingen grunn til å straffe han "så det svir". Jeg tenker meg at noen (hundre) timer samfunnstjeneste bør holde. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Også skal han stå økonomisk ansvarlig. =) Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 eksempler finnes, MASSE eksempler på at innvandrere har begått drap her i norge.. det kjente trikke drapet på østlandet.. f.eks. polakken som sparka ned og drepte han fyren i oslo for et par mnd siden.. og det ble vel noen skader da disse innvandrerne tok seg til for godt til rette på aker brykker for et par år siden også.. Finnes enda flere eksempler på etniske nordmenn som har begått drap. Eksemplene du ramser opp har intet sammenligningsgrunnlag med episoden i Fredrikstad overhodet. Ingen av eksemplene kan relateres til skolemassakrer. Gjerningsmannen i Fredrikstad var norsk. Du får holde deg til tema eller holde kjeft. Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Ble ikke akkuratt overrasket da denne saken ble henlagt av tingretten. Selvfølgelig måtte vi ha sympati med denne gutten! Han er jo bare 17 år! Eller? I huleste, hvilke signaler sender dette til andre ungdommer over landet? At det ikke er noen straff for å komme med trusler om en skolemassakre , så lenge man legger seg flat og innrømmer sine synder ovenfor politiet? Nei, ærlig talt. Hadde dette vært i USA, hadde de nok tatt seg av ham på en ordentelig måte, og ikke la han slippe unna ved et avhør. At han slipper fengselsstraff er en ting, men når han da ikke må betale noe i økonomisk erstatning? Tenk hvor store kostnader hele denne uttrykningen og stenging av skolen måtte koste. Det er ikke lite nei. Det må gå på HANS regnng. Tenk så uninteligente vi gjør barna våre dersom de skal vokse opp i et samfunn der de ikke skal straffes hardt i slike saker. Tanken gjør meg dårlig. Samfunnsstraff fortjener han ikke. Ingen fortjener samfunnstraff. Det er ikke noe godt virkemiddel for å bekjempe kriminalitet. Som om ikke vi gjør nok for samfunnet fra før av i form av skatt, flaskepanting, kildesortering osv. Folk fortjener penger når de jobber et x anntall timer for samfunnet, de fortjener ikke dette som en straff. Som om arbeid er noe straffbart i seg selv? Hele greia minner meg om en arbeidsuke man har på ungdomsskolen, der man jobber frivillig for å få arbeidserfaring. Det var mine ord Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hvis han må betale for dette.. så går det bare utover foreldrene. Ergo... hater jeg den løsningen. Samfunnstjeneste! Til han blør ut av ræva. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg personlig måtte blånekte i forsvaret da de ønsket å prakke på meg Ag3'en og Glock'en (heldigvis så trenger vi ikke lenger å oppbevare pistolen hjemme) og de sjekker heller ikke noe særlig om du kan faktisk oppbevare våpenet på forsvarlig måte. Det som er interessant mtp akkurat det er at det ikke er noe krav til våpenskap for en AG-3, men skal jeg kjøpe meg en .22 pistol, så må jeg ha et våpenskap som enten veier over 150kg, hvis jeg da ikke skal bolte det fast til gulv eller vegg. Det er merkelig egentlig. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) eksempler finnes, MASSE eksempler på at innvandrere har begått drap her i norge.. det kjente trikke drapet på østlandet.. f.eks. polakken som sparka ned og drepte han fyren i oslo for et par mnd siden.. og det ble vel noen skader da disse innvandrerne tok seg til for godt til rette på aker brykker for et par år siden også.. Du skal få en sjanse til. Jeg leser: har ikke sagt at innvandrere har skylda i disse masakrene.. MEN , innvandrere tyr enklere til slik vold. Jeg skal ha eksempler på slik vold. Altså massakrer som du hentyder. Heh;p Er noen her på forumet som ikke vet hva hva bevis/dokumentasjon er eller bevise for det de sier. Men sånn må du regne med, iallefall når vi er i politikkdelen. Endel som bare slenger ut kommentarer uten å komme med beviser. Jeg har ikke hørt at en innvandrer har truet med massaker på skolen.. men det andre toazty kom opp med, har jeg hørt om ja. (trikkedrapet osv..) Endret 5. april 2009 av laffe Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Som en liten kommentar til det siste, ungdomsopprørene i Danmark og Frankriket i den siste tiden - er jo betryggende. Jeg har ikke sett noe liknene fra innfødte. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Som en liten kommentar til det siste, ungdomsopprørene i Danmark og Frankriket i den siste tiden - er jo betryggende. Jeg har ikke sett noe liknene fra innfødte. Da har du ikke fulgt så godt med. Fikk du med deg hva som skjedde i Hellas? Der var det ikke engang bare fattig marginalisert ungdom som i Frankrike, det var middelklasseungdom, voksne, gamlinger og tyggisberter som kastet stein mot politiet. Ellers så er det dagligdags i Frankrike at studentene okkuperer universitetene, i '68 gikk studenter og arbeidere sammen i massive og tildels voldelige demonstrasjoner, i dag kidnapper franske arbeidere sjefene sine, de okkuperer fabrikker og truer med å blåse dem til himmels, de kaprer fergene de jobber på, politi slåss med brannvesenet og i det hele tatt. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Som en liten kommentar til det siste, ungdomsopprørene i Danmark og Frankriket i den siste tiden - er jo betryggende. Jeg har ikke sett noe liknene fra innfødte. Klarer du å lese og forstå denne settingen, eller blir det for vansklig for deg? "har ikke sagt at innvandrere har skylda i disse masakrene.. MEN , Innvandrere tyr enklere til slik vold" Gi meg et EKSEMPEL hvor en innvandrer har gått amok med våpen på skolen med SLIKE vold?! Eller er kanskje denne settningen også for vanskelig for deg? Jeg har verken hørt eller sett at en innvandrer har gått amok med våpen på SKOLEN Endret 5. april 2009 av laffe Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 eksempler finnes, MASSE eksempler på at innvandrere har begått drap her i norge.. det kjente trikke drapet på østlandet.. f.eks. polakken som sparka ned og drepte han fyren i oslo for et par mnd siden.. og det ble vel noen skader da disse innvandrerne tok seg til for godt til rette på aker brykker for et par år siden også.. Du skal få en sjanse til. Jeg leser: har ikke sagt at innvandrere har skylda i disse masakrene.. MEN , innvandrere tyr enklere til slik vold. Jeg skal ha eksempler på slik vold. Altså massakrer som du hentyder. eksempler finnes, MASSE eksempler på at innvandrere har begått drap her i norge.. det kjente trikke drapet på østlandet.. f.eks. polakken som sparka ned og drepte han fyren i oslo for et par mnd siden.. og det ble vel noen skader da disse innvandrerne tok seg til for godt til rette på aker brykker for et par år siden også.. Finnes enda flere eksempler på etniske nordmenn som har begått drap. Eksemplene du ramser opp har intet sammenligningsgrunnlag med episoden i Fredrikstad overhodet. Ingen av eksemplene kan relateres til skolemassakrer. Gjerningsmannen i Fredrikstad var norsk. Du får holde deg til tema eller holde kjeft. Slik jeg forstår det, så mener han at ikke-vestlige har et annet syn på menneskeverd enn det vi har. Hvis jeg tør å dra det så langt, så ser vi jo hva som skjedde 9/11-01. De har et helt annet syn på hva et liv er verdt, og de virker lettere påvirkelige av religion og påvirkning av folk som Bin Laden o.l. Slik jeg forstår det mener toatzy(med mindre han troller) at folk som ikke er vestlige har lettere for å ta liv. Jeg klarer ikke å se koblingen til skoledrapene, men det er vel hans mening at det skal mer til før nordmenn gjør sånt enn før en ikke-etnisk nordmann gjør det. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hvis jeg tør å dra det så langt, så ser vi jo hva som skjedde 9/11-01. Å, du mener slik den vestlige verden reagerte med å starte to kriger med utallige sivile tap ? Men som var helt greit fordi ofrene var i den ikke-vestlige delen av verden ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå