Gå til innhold

Er vi nær en skolemassaker i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
var vel det de sa i finland også helt frem til for et par mnd siden..

og vi har jo tjukt med innvanderere her i norge som ikke gjør saken noe bedre..

Og hva har det med saken å gjøre?

Såvidt jeg kan se så har de finske og tyske skolemassakrene blitt begått av etniske tyskere og finner. Hvorvidt man klarer å legge skylda på innvandrere blir ett stort mysterium.

har ikke sagt at innvandrere har skylda i disse masakrene.. MEN , innvandrere tyr enklere til slik vold , og finland har bortimot 0 innvandrere. så sjangsen for at noe slikt kan skje her er større enn for at den skal skje i finland. det at det skjedde i finland betyr ikke at det er større sjangse for at det skjer der borte.., om 2 år har vi kanskje hatt 2 slike her i norge..

og gud så enkelt det er å få tak i et våpen her i norge..

Lenke til kommentar

17-åring arrestert etter trussel om blodbad i Fredrikstad

Samtidig som læreren snakket om hvordan media håndterer skolemassakre, sendte en av elevene inn trusselen om massakre og blodbad mot en naboskole.

Jeg kommer til å drepe så mange som mulig innen de neste 48 timene, det kommer til å være en massaker og ett blodbad på Glemmen Videregående Skole i Fredrikstad.

1238678475066_611.jpg

1238684561661_521.jpg

Jeg kan bekrefte at elevens klasse hadde dette temaet i dag. De jobbet med og diskuterte hvordan media hånderer skolemassakrer. Det har vi virkelig fått kjenne på kroppen i dag.

Den pågrepne 17-åringen var elev på privatskolen Noroff, mens trusselen var rettet mot Glemmen - den største videregående skolen i Fredrikstad med 1250 elever. Avsenderen, en 17 år gammel elev, ble noen timer senere pågrepet av væpnet politi utenfor skolen. Da var allerede tusen elever ved den truede skolen evakuert. Medelever sier at de ikke kjenner 17-åringen veldig godt, men at han virker som en helt normal gutt. Han tror trusselen kun var ment som en spøk. Alle elevene på privatskolen Noroff ble stengt inne på sine respektive klasserom da 17-åringen ble lagt i jern av politiet utenfor skolens lokaler på Kråkerøy i Fredrikstad. I forkant av pågripelsen ringte 17-åringen selv politiet og varslet om at det var han som hadde sendt trusselen til VG. Medelever og bekjente av 17-åringen beskriver ham som svært datakyndig. E-posten han sendte VG var registrert på en ip-adresse i utlandet og kunne dermed ikke spores. Derfor ble 17-åringen tatt med tilbake på skolen etter pågripelsen, slik at han kunne peke ut hvilken PC han sendte trusselen fra.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
var vel det de sa i finland også helt frem til for et par mnd siden..

og vi har jo tjukt med innvanderere her i norge som ikke gjør saken noe bedre..

Og hva har det med saken å gjøre?

Såvidt jeg kan se så har de finske og tyske skolemassakrene blitt begått av etniske tyskere og finner. Hvorvidt man klarer å legge skylda på innvandrere blir ett stort mysterium.

har ikke sagt at innvandrere har skylda i disse masakrene.. MEN , innvandrere tyr enklere til slik vold , og finland har bortimot 0 innvandrere. så sjangsen for at noe slikt kan skje her er større enn for at den skal skje i finland. det at det skjedde i finland betyr ikke at det er større sjangse for at det skjer der borte.., om 2 år har vi kanskje hatt 2 slike her i norge..

og gud så enkelt det er å få tak i et våpen her i norge..

Eksempler?

Lenke til kommentar
Eksempler?

VG på en søndag.

"Mann av utenlandsk opprinnelse" , "av utenlandsk opprinnelse", "opprinnelig fra <et eller annet land>", "gjengen med tilknytning til <land>".

Klart det er masse sinnsyke nordmenn også, er ikke det jeg sitter og sier, men iflg hva som står i avisene er det ikke reint få av disse tilfellene som er begått av våre nye landsmenn. Hvorvidt overnevnte har noen innvirkning på om vi får en skolemassakre eller ikke stiller jeg meg dog tvilende til.

Lenke til kommentar
Jeg liker å tro at det er vanskelig for en ungdom å oppdrive våpen til å utføre noe slikt. Men er det kanskje ikke således?

de er ikke egne ervervede våpen de bruker. det er hagla til onkel, rifla til far eller revolveren til bestefar som blir drapsvåpenet vil jeg tippe.

det finnes mye våpen i norske hjem. mange jegere og konkurranse skyttere. har man en far som driver med en eller begge deler så har han naturligvis også våpen tilgjenelig i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...