Gå til innhold

Er vi nær en skolemassaker i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemene i norge er nok alt for enkel tilgang på våpen.

Er nok for lett for enkelte å få tak i det man trenger for å skyte et par mennesker.

Eneste løsningen er nok å inndra alt av våpen her i landet og sørge for at kun våpen som Jaktrifler og lignende er oppbevart hjemme på en forsvarlig måte.

Jeg personlig måtte blånekte i forsvaret da de ønsket å prakke på meg Ag3'en og Glock'en (heldigvis så trenger vi ikke lenger å oppbevare pistolen hjemme) og de sjekker heller ikke noe særlig om du kan faktisk oppbevare våpenet på forsvarlig måte.

Men, ja det kommer nok en eller annen gærning før eller senere her i norge også.

Lenke til kommentar

Jeg sitter selv på Greåker VGS, og følelsen av å være i nærheten av en skolemassakre preget forrige friminutt... Vi er jo nesten vegg i vegg med glemmen (Bare 5-10 minutter unna)

Jeg vet ikke selv om denne var ment som en fleip, men tror selv at ingen drar det så langt Norge! Men følelsen var i hvert fall spent ;-)

Endret av Pipe-snipe
Lenke til kommentar
var vel det de sa i finland også helt frem til for et par mnd siden..

og vi har jo tjukt med innvanderere her i norge som ikke gjør saken noe bedre..

Og hva har det med saken å gjøre?

Såvidt jeg kan se så har de finske og tyske skolemassakrene blitt begått av etniske tyskere og finner. Hvorvidt man klarer å legge skylda på innvandrere blir ett stort mysterium.

Lenke til kommentar

Hvis man er så stokk dum i hodet at man sender en slik melding som spøk, spesielt etter alle skolemassakrene som har vært de siste åra, så kan de bure han inne så lenge som overhodet mulig synes jeg. Får da faen meg være måte på mangel på intelligens... :thumbdown:

Endret av Azagrath
Lenke til kommentar

Nå kan vi ikke begynne å komme med unødvendige spekulasjoner og vill gjetting. Det kan skje hvor som helst og når som helst. Det er viktig at lærere og elever følger med og sier ifra hvis man legger merke til noe mistenkelig. Det er like stor sjangse for at dette skjer i Norge enn som noen andre land i vesten. Vi har masse av våpen her til lands også, men jeg synes det blir for dumt når vi begynner å oppføre oss som dommedagsprofeter og tar sorgene på forskudd. Skjer det, ja så skjer det... Men er det en ting som ikke hjelper, så er det hvordan media går helt bananas og nærmest forteller oss hele livshistorien til gjerningsmannen, og deretter følger skrittene hans minutt for minutt fra han sto opp, til han begikk ugjerningen og tok selvmord.

Tenk at det er nærmere 10 år siden Columbine og hendelsen er fortsatt et populært emne å snakke om. Mange av de som forguder de to morderne flokker seg rundt youtube og lager fanvideor, mens de danner communities og oppmuntrer hverandre. Selv TheAmazingAtheist lagde flere filmer hvor han advarte mot dette. Han dedikerte også en film til NaturalSelector - Mannen som begikk den første massakren i Finnland, og det var også før det faktisk skjedde. De hadde også en debatt, og ved å lese debatten i ettertid så er det lett å se at han var svært forstyrret i hodet, men ingenting ble gjort....

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Det er leit å se at unge mennesker på 17 år kan "spøke" med noe sånt som en slik trussel.

Han fortjener en saftig straff, og også utvisning fra skolen i en lang periode. Eventuelt utvisning fra offentlige skoler permanent . En stor bot følger også selvfølgelig med.

Alle som på noen måte prøver å starte en skolemassakre (på ordentlig) må stanses og eventuelt skytes om nødvendig.

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar
Det er leit å se at unge mennesker på 17 år kan "spøke" med noe sånt som en slik trussel.

Han fortjener en saftig straff, og også utvisning fra skolen i en lang periode. En stor bot kan også være nødvendig.

Alle som på noen måte prøver å starte en skolemassakre (på ordentlig) må stanses og eventuelt skytes om nødvendig.

Skytes om nødvendig? Da er vi jo mye værre enn dem som tenker på å begå lignende handlinger. Hadde dette faktisk skjedd, kunne konsekvensene vært katstrofale, og en oppmuntring til alle gjærninger rundt om kloden som går med lignende tanker i hodet.

Lenke til kommentar

Han fortjener en saftig straff, og også utvisning fra skolen i en lang periode. En stor bot kan også være nødvendig.

Skytes om nødvendig? Da er vi jo mye værre enn dem som tenker på å begå lignende handlinger. Hadde dette faktisk skjedd, kunne konsekvensene vært katstrofale, og en oppmuntring til alle gjærninger rundt om kloden som går med lignende tanker i hodet.

Sa det kanskje på en litt feil måte. Jeg mente selvfølgelig ikke å skyte de som kommer med trusler, men dersom en person blir observert med våpen i hånda og er i ferd med å begå drap. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...