Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Creative x-fi kortet mitt streika over natten?

Anbefalte innlegg

Hei..

Som nevnt på emntetittel så tror jeg at mitt 3 dager gamle Creative SB X-fi Titantium lydkort har blidd ødelagt overnatten mens pc'n var av eller noe..

Den funka fint fra jeg fikk den, dataen så den med engang, og drivere var heller ikke noe problem..

Men så slo jeg av pc'n før jeg la meg i går, var ikke nå.. "problemer" der heller, men da jeg våkna i morrest og slo på pc'n og jeg logga på windows, så kom det en HØG høyfrekvent pipelyd i fra headsette mitt, på høyeste volum og.. jeg fortet meg til volum ikonet på skrivebordet og slo av lyden og det virket hellet ikke..

Så i litt småpanikk så restarta jeg maskin og da jeg logga på igjen så var pipelyden borte i tilleg til lydkortet:S

Han finner ikke det lengre, får bare opp det intigrerte lydkortet på hovedkortet og det funker jo greit..

Jeg har prøvd alt for å "finne det", men pc'n min ser den bare ikke lengre..

Jeg har tadd kortet ut og in av pc'n og det fikset seg ikke da heller..

Men det er strøm i den, før det er lys både på "x-fi" ikonet på lydkortet og et rødt lys i den optiske pluggen..

Hjelp!! hvordan skal jeg få den til å funke igjen?!? fikk akkurat min optiske kabel i posten og hadde gledet meg til å prøve den på anlegget..:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme kortet selv.

beskrivelsen din sier meg bare en ting å det er at du har fått en strøm feil å kortet må sendes inn på garanti.

lyset på toppen sier vel bare at kortet får støm men at du ikke finner kortet i enhetsbendleren å i annen maskin vil tyde på defekt kort.

lyden du fikk minner om intern kortsluttning i forsterkertrinnet til linjeutgangen å er vel årsaken til at kortet ikke lenger reagerer.

Lenke til kommentar
og i kjent diskusjon.no stil, så e det ingen svar..

Og med sånne komentarer er det heller ingen så gidder å hjelpe deg.

tsk, eg har alltid brukt diskusjon.no som fast forum "plass", men i det siste så har jeg aldri fådd svar, mens på itavisen sitt forum er det stordiskusjon på gang..

og hvorfor orker du å skrive sånt? så lenge du ikke har tenkt å faktisk hjelpe til så hold deg unna tråden min.

Lenke til kommentar
og i kjent diskusjon.no stil, så e det ingen svar..

Du forventer også et svar etter drøye 3 timer, hvis ITavisen er så mye bedere så kan du bare gå dit. Sånne folk som deg gidder jeg ikke å bruke tiden min på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...