Akidon Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Installerer spillet igjen nå. Er det noe sjangs for at jeg kan spille videre med charactern min somn jeg hadde da spillet startet? Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 AoC blir bare bedre og bedre for hver patch som kommer. Jeg testa DX10 i 1920x1200 med 4xAA og 16xAF, og alt på high/max. Det gikk på rundt 30fps når jeg stod stille, og ble redusert til 10fps når jeg sprang runt i en eng med mye gress. DX10 er åpenbart ikke helt ferdig enda, men er på god vei. En smakebit angående skyggelegging, vann, omgivelser, osv, og jeg vil ha mer! Dog gjenstår det et par ting jeg ønsker meg inn i spillet. - Bedre guild management muligheter med custom permissions for officers, og mulighet for å kalle officers det man selv vil. - Balansering av klassene både i PvE og PvP. Herald of Xotli og Tempest of Set er overpowered så det holder. - Loot table fra bosser i raids. Når man har en 24-manns gruppe og har slitt i to timer for å drepe en vanskelig boss, så dropper det Tier 2 assassin legs og dark templar gloves, når det ikke er noen av disse to klassene i raidet. - Utseende på utstyr. Mange klasser lider av at utstyret ser likt ut og at det er bare ett sett som gir bra stats, dermed blir foreksempel alle guardians seende like ut. Mer utstyr, flere sett, og flere group instances. Det er mulig noe av dette kommer i 1.05, og det håper jeg. Bortsett fra disse tingene her er jeg storveis fornøyd med spillet! Buyten Level 80 Barbarian House of Wolves Aquilonia Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 takker Celeb0rn. Du fikk meg til å ikke teste AoC igjen:) Ser at mye av det som plaget meg når jeg sluttet enda er et "problem" en dag i dag. Som f.eks Utseende på utstyr Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Første inntrykket mitt er at starten ikke på noen måte er like lett som tidligere? Har spilt igjennom Tortage i BETA, Open BETA og rett etter release, med henholdsvis Barbarian, Guardian, Priest of Mitra og Necromancer, og det var en forsåvidt grei og enkel affære med samtlige klasser! Den jeg slet mest med var Necromancer som hadde endel problemer ved release, ellers så var det overhode ikke noe problem med verken Barbarian eller Priest of Mitra som virket nærmest udødelige hele veien, det var bare en periode rundt level 35-50 som var litt "tunge" før 30 og etter 50 var Priest of Mitra en fantastisk klasse å spille solo med rask og god healing, healing over time, grei DPS og good crowd control! Nå startet jeg med en Tempest of Set, som skal være mye det samme som Priest of Mitra, bare generelt mer AoE damage, og generelt høyere DPS på bekostning av litt svakere og tregere healing? Vell, ting er hvert fall LANGT tyngre i Tortage nå enn det var tidligere, om det handler om at klassene har blitt mer balanserte og generelt har blitt gjort svakere siden release vet jeg ikke, men ting er nærmest litt frustrerende til tider nå, for jeg ønsker å komme meg ut av Tortage så fort som mulig, da det er et område jeg har gjort såpass mange ganger før, og ikke minst så er det et området som hele veien har vært godt gjennomført og dermed ikke er et sted hvor jeg ønsker å tilbringe unødvendig mye tid. Men å skynde seg gjennom Tortage, slik som jeg gjorde med min Priest of Mitra blant annet virker jo nærmest umulig, da jeg tilsynelatende tåler mindre og tar mindre liv enn hva som var tilfellet ved release? Hvorvidt dette skyldes en nerfing av klassene generelt, eller hva det går i aner jeg ikke og om jeg ser det på som positivt eller ikke veit jeg ikke helt, til nå har det egentlig bare føltes veldig frustrerende, spesielt med tanke på få folk i start området, som fører til at du nesten må gjøre ting solo, og når det ikke lengre lar seg gjøre så er det nesten så jeg må starte med litt grinding av mobs allerede ved level 14, noe som er alt annet enn positivt i mine øyne hvert fall! DirectX9.0 ytelsen ser ut til å ha stabilisert seg endel, har et snitt på rundt 160-180FPS med ALT på maks og AA deaktivert ved 1980x1200 og alle innstillinger på fult, noe som jeg er greit fornøyd med! Men til min store skuffelse og vantro, så fyker ytelsen ned på 40-50FPS bare ved aktivering av 2x AA? Hvordan ytelsen kan droppe så ekstremt bare ved å aktivere 2x AA er uten for min fatteevne? Merkelig nok dropper ytelsen knapt noe mer om jeg så kjører 2x AA, eller 8xQ? Kan tvinge 4x4 Supersampling AA i nHancer og da ender jeg heller tilsynelatende på mer eller mindre samme ytelse som med 2x AA? Merkelige er også at ting føles helt klart mer hakkete og plagsomt ved 2x AA, selv om det går i 40-50FPS kontra 0x med 160-180FPS? Første gang jeg føler meg så lite tilfredsstilt med 40-50FPS i noe spill? Normalt ville jeg nøyet meg med 3x3 Supersampling AA om ytelsen ligger på 30-40FPS i snitt, men i Age of Conan føles det nærmest uspillbart sammenlignet med 0x AA og 160-180FPS? DirectX10 føles heller på ingen måte ferdig, opplevde med engang en god del merkelige ting i grafikken, og ikke bare i selve landskapet i spillet, men også i UI? For ikke å snakke om at ytelsen droppet konstant fra 160-180FPS ned til 30-35FPS med DirectX10 med alt aktivert sammenlignet med DirectX9? Det virka litt i overkant drastisk? Har forøvrig et GTX295 skjermkort Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) takker Celeb0rn. Du fikk meg til å ikke teste AoC igjen:) Ser at mye av det som plaget meg når jeg sluttet enda er et "problem" en dag i dag. Som f.eks Utseende på utstyr Hehe;) Det blir nok bedring på dette også med patch og utvidelsespakker fremover. Opp til level 80 er det egentlig ganske greit utvalg med utstyr og utseende. Selvfølgelig vil jeg jo ha flere spillere inn i spillet, for spillet er jo megabra. Men folk som bare klager og syter og kaster bort tiden sin kan like greit la være. Endret 8. april 2009 av Celeb0rn Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Har testa spillet, og elsket det. jeg var en av de som forhåndsbestilte CE og startet fra starten. jeg trivdes vel egentlig i det spillet og det som fikk meg til å slutte var at når jeg kom hjem fra ferien min var det INGEN igjen i guildet mitt. Det skal litt mer till en at de har det som skulle vært in game fra dag 1 til å få meg til å prøve på nytt. Men jeg er ganske sikker på at jeg en eller annen gang kommer til å puste liv i min barbar igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg