brEinar Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hei. Har kjøpt meg ny PC, denne fikk jeg med meg fra butikken og skulle ordne ting selv(foretrekker det, samt datansvarlig var ikke tilstede på noen dager. Fikk beskjed om at jeg måtte brenne en recovery disc(DVD), forsto det som om det valget kom av seg selv men det gjorde det ikke. Da er spm, hva gjør jeg, har recovery-partisjon, skal jeg bare brenne denne over på DVD, eller er det noe annet som må gjøres, hvordan gjør de det i butikken før utlevering. PC er en Dell Inspiron 530, OS er Vista Home Premium. Setter pris på hurtig svar. MVH. Einar Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Har du prøvd å hold inn F11, F12 eller noe i strøket når du starter maskinen? Ellers tror jeg nok at det er noe som heter System Restore Center i Kontrollpanel, dette kan du nok bruke. Har du kikket over start-menyen? Kanskje det ligger en snarvei der til et program som lager slike CD-plater. Kanskje du burde ha ventet på dataansvarlig når du ikke føler deg sikker på hvordan du gjør det? Uansett, det bør stå en plass på nettet og i manualen til maskinen, som du enten har i papirform eller som .pdf fil på en CDplate/harddisken. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) går inn på kontrollpanel>system og vedlikehold>sikkerhetskopierings- og gjenopprettingssenter her kan du opprette en " windows complete pc " sikkerhetskopi- og gjenopprettingsavbildning av hele datamaskinen og brenne det ut etterpå ( sånnt er dette på min stasjonære dell ) lykke til Endret 2. april 2009 av p@ge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå