Gå til innhold

Oppgradere fujitsu siemens med ati 4850 og 550watt

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en fujitsu siemens ca. 2 år gammel pc scaleo pi 2530 med et gf 8400gs kort, vil prøve å spille GTA4 så jeg bestemte meg for å kjøpe ett nytt skjermkort, fant ut at ati radeon 4850 (HIS IceQ Turbo fra komplett), men så fant jeg også ut at jeg hadde en 320watt PSU så jeg må vel kjøpe en ny for å kunne bruke skjermkortet.

Tenkte på å kjøpe

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=364975

med

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386808

Tror dere disse vil passe i PC'n min og er det gode valg?

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker å kjøpe fra komplett og der koster Sapphire kortet 1300 mens HIS koster 1450, jeg trodde at sapphire kortene crashet mye, men du mener det sapphire kortet er bedre enn his iceq turbo ?

Strømforsyningen du linket til var jo den samme :p

Lenke til kommentar
Denne er mye bedre priset. HD 485o0 er et bra kort. Skal du betale rundt 1500 anbefales isteden HD4870 Strømforsyningen er grei, men her isteden.

Eller er det en viktig oppgradering som du ikke må glemme - den viktigste? Kjøp deg 2X2 GB RAM DDR2.

Håper du tar i betraktning at det kortet Kapli linket til var et IceQ kort, en modell som visstnok skal være raskere, stillere og kjøligere enn den vanlige modellen og dermed yte bedre enn Sapphire kortet.

Sapphire sine kort har tidligere hatt BIOS problemer som har ført til crash?

Lenke til kommentar

Min bekymring hadde vært om den strømforsyningen passer inn i kabinettet. Jeg har opplevd mer enn en gang at OEM - produsentene avviker fra ATX-standard når det kommer til strømforsyninger.

Ellers synes jeg du har fått gode komponenter, bare sørg for å ha bra med RAM.

Lenke til kommentar

Fant et dokument fra fujitsu siemens av en nyere versjon av PC'n hvor det står:

Power Supply

Size ATX

Voltage 220 – 240 V

Frequency 50 – 60 Hz

Max. Output 400 W

http://sp.ts.fujitsu.com/dmsp/docs/ds-scaleo-pi-2680.pdf

Som du ser i dokumentet så er PC'n helt lik 2530 i form (http://www.cyberport.de/mall/1/pic/bild0/it982221110-378_400.JPG)

Så jeg er ganske sikker på at den vil passe, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Du kan vurdere denne strømforsyningen fra Seasonic fordi den har modulære kabler - veldig greit. Litt svakere men det betyr ikke noe for ditt oppsett.

Seasonic M12-II PSU 500W, 120mm VifteModulære Kabler, 80Plus, PCI-E 6+2 1x

Egentlig burde du kjøpe denne for den vil holde i mange år - men det er selvsagt et økonomisk spørsmål det skjønner jeg.

Chieftec Super Series PSU 650W Modulær14cm Fan, 4x SATA, 6 pin PCIe, 20/24 pin

Lenke til kommentar

Bra pris Komplett holder på Seasonic for tiden. Rene røverkjøpet når man vet kvaliteten.

M12-II 500 er også oppgitt i tradisjonell Seasonic stil med lavere ytelse enn den egentlig gir. Så den kan greitt sammenlignes med det meste av 550 Wattere der ute. Så det vil ikke forundre meg om den leverer like mye som Chieftec son 550 Watter.

Antec leverte (leverer vel fremdeles) en 550 Watter bygd av Seasonic som hadde 550 Watt som spesifikasjon. Den leverte greit 630 Watt ved testing.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Er Seasonic M12-II PSU 500W, 120mm Vifte altså et bedre valg enn Chieftec Smart Series PSU ATX 550W? Vil Seasonic sin psu kunne dra seg opp til 550 W?

Det blir feil spørsmål, spørsmålet er hvilken som tåler høy belastning over tid. Videre er det like interessant hva de gir på de ulike railsa. M12-II gir like mye som Chieftec på 12 Volt, men noe mindre på 3,3 og 5 Volt. M12-II har også "capacitors" (japanske) rated til 105 grader, mens det vanlige er 85 grader.

Men hvor god faktisk M12-II er indikerer en test hos TweakTown. De kjørte et E6600 oppsett med 2 stk ATI X1900XTX skjermkort, 2 minnebrikker, 4 harddisker, 2 dvd-stasjoner og 7 vifter på et stk Seasonic M12-II. Nå skal det faktisk gå greitt.

Personlig hadde jeg ikke engang kikket på noe annet enn M12-II (eller Seasonic S12) om jeg skulle hatt en PSU i 500 - 550 Watt segmentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...