Gå til innhold

Kjøpe ny bærbar, hjelp meg :D

Anbefalte innlegg

Pc'en begynner å bli gammel og jeg ønsker å kjøpe en bærbar pc så jeg lett kan ta den med til venner osv...

Opprinnelig onsket jeg å kjøpe en Macbook pro til 16000,- men jeg har fått øye på en Acer aspire 6935g, som har 1 gb grafikkort og 4 gb ram til bare 8400,- på spaceworld.

Så valget står mellom:

Macbook pro 256 mb gfkort, 2 gb ram.

Acer aspire 6935g 1gb gfkort, 4gb ram, bluray, FullHD skjerm.

Eventuelt en annen pc som ligger på rundt 10 000,- og har tilsvarende spesifikasjoner.

Pc'en er ment for film og spill :p

Noen som vil dele eventuelle erfaringer med acer pc'en?

Endret av Hellbuster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal jo sies at Macbook Pro er en flott bærbar, men for min del ligger de litt for høyt i pris. Det er jo sant at de holder seg godt, og har suveren byggekvalitet, men hardware går jo fort ut på dato uansett.

Jeg ville gått for Compal KHLB2 fra www.multicom.no.

Den koster ca 8 000kr i utgangspunktet, men du kan konfigurere den slik du vil.

Denne har bedre cpu, bedre grafikkort, og DDR3-minne. Den har også dessverre dårligere skjerm, men personlig mener jeg at full-HD oppløsning på en 15.4" er litt i drøyeste laget.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp i hvor mye minne skjermkortet har. Det er bare for å villede oss. Bare high-end skjermkort klarer å utnytte hele 1gb minne uansett (om high-end kort (mobile) i det hele tatt klarer å utnytte 1gb vet jeg ikke). Dere må se på hvor mange shaders det har og hvor høyt det er klokket (ville begynt å sett på nvidia.com). Iallefall ikke se seg blind på hvor megabyte minne det har og tru at det er direkte relatert til ytelse.

Lenke til kommentar
Det skal jo sies at Macbook Pro er en flott bærbar, men for min del ligger de litt for høyt i pris. Det er jo sant at de holder seg godt, og har suveren byggekvalitet, men hardware går jo fort ut på dato uansett.

Jeg ville gått for Compal KHLB2 fra www.multicom.no.

Den koster ca 8 000kr i utgangspunktet, men du kan konfigurere den slik du vil.

Denne har bedre cpu, bedre grafikkort, og DDR3-minne. Den har også dessverre dårligere skjerm, men personlig mener jeg at full-HD oppløsning på en 15.4" er litt i drøyeste laget.

Denne var interesang, sånnne løsninger liker jeg, hvilken cpu er grei å velge by the way? :p Var veldig kjekt at den ikke var så stor ^^

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp i hvor mye minne skjermkortet har. Det er bare for å villede oss. Bare high-end skjermkort klarer å utnytte hele 1gb minne uansett (om high-end kort (mobile) i det hele tatt klarer å utnytte 1gb vet jeg ikke). Dere må se på hvor mange shaders det har og hvor høyt det er klokket (ville begynt å sett på nvidia.com). Iallefall ikke se seg blind på hvor megabyte minne det har og tru at det er direkte relatert til ytelse.

Altså, det kommer helt an på din skjerm, dersom du har en skjerm med 1900x1200 (kan gjerne være ekstern) vil du helst ha 1gb minne eller mer på ditt skjermkort siden det er mye mer å rendere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...