gamerman Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Hei I helgen som var stod jeg på slalom, fikk mye kald vind på halsen (brukte skjerf, men i heisen gjorde jeg ikke det) og var ganske kaldt en stund. Samt så var jeg i kulde i ca 1 time uten noe spesielt med klær. På søndags kveld begynte jeg å merke en slags merkelighet i halsen. Jeg tror min høyre mandel i halsen er hoven, eller et en kjertel er det. Fordi når jeg svelger så virker det som at jeg ikke får svelget 100 %. Det som også skjer er at det føles ut som det kommer litt luft ned gjennom halsen og setter seg "fast" i brystet. Dette skjer bare på den høyre siden. Jeg får da en følelse av å måtte "gulpe" det opp igjen. Noe som gjør det ikke så bedre. Har hatt en periode der jeg "gulpet" opp litt mat når jeg spiste, som jeg mistenker har også kanskje noe med at halsen er litt "gruggen". Jeg lurer på om dette også har en effekt på lukte sansen min eller om det bare er psykisk når det kommer til det. Virker som jeg lukter bedre etter jeg har "gulpet" opp, enn rett etter jeg har svelget mat etc. Kan noe blokkere luftinngangen litt i ved halsen min? (Luft inngangen ligger vel rett bak drøvelen?) Jeg prøvde å ta fingeren min ned i halsen for å kjenne om jeg kjente noe unormalt, det føltes ut som 2 flak som lå på hver sin side. Altså en på venstre side og en på høyre side. Hvis jeg tar "flaket" som ligger på høyre siden og rører litt på det så slutter denne merkelige følelsen i halsen i ca 1 time. Men det kommer tilbake. Beklager om dette virker som dårlig info men det tar virkelig på meg dette, og det er VELDIG plagsomt. Jeg har ikke legetime hos fastlege før 22 april... Jeg tror det kan være min mandel som er hoven, eller at svelgemekanismen min ikke fungerer ordentlig. Det føles ihvertfall ut som noe treffer noe i halsen som det ikke skal på en måte. Noen centimenter ned i halsen og til høyre. Klør ikke, men føles som noe kommer inntil veggen i halsen. Som sagt beklager om dette var dårlig beskrevet.. Håper på svar Endret 2. april 2009 av gamerman Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg ville gått til en lege med det, virker ikke direkte normalt. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Kan hende at det har noe med at jeg satt med kaldt vind rett på bar hals i ca 15 min og kanskje mer når jeg var på slalom? (fjellvind, minus grader) Jeg fikk dette på søndag kveld og jeg stod på slalom på lørdag. Når jeg tar fingeren ned i halsen og svelger så kjenner jeg at den tingen til høyre i halsen tar tak rundt fingeren min, samme gjør den til venstre. Så er det svelge muskelen min som er hovnet opp? Hjelp fra andre plis? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå