Gå til innhold

[Løst]47PFL7403H - RiksTV lagg

Anbefalte innlegg

Har før hatt en Riks-TV dekoder på samme antenne som jeg nå har innebygd RIKS-TV i TVen.

På denne dekoderen fungerte det helt utmerket å se på TV.

Etter jeg nylig kjøpte meg en Philips 47" 4703H, har jeg imidlertid problemer med at TV-bildet fryser hvert 1m og 20 sekunder FAST. Altså alltid når det er gått 1m og 20 sekunder så fryser bildet.

Se Video i Spoiler:

Problemet er der altså ikke når jeg bruker dekoderen som fulgte med.

Er det noen som har noen tips til hva det kan være ?

Jeg har "God" signalstyrke på alle frekvenser som sender TV signal.

Jeg har oppgradert FW på philipsen til nyeste som var i Februar, kan dette ha noe med saken ? Bør jeg prøve å kjøre fabrikkinnstillinger på TVen ?

LØST:

Problemet løste seg ved å oppgradere til nyeste FW. Jeg trodde jeg hadde nyeste da jeg oppdaterte FW i Februar, men er sluppet en FW som løser kompabilitetsproblemer med Riks-TV i Mars som løste problemet for mitt vedkommende.

FW oppdateringen finner du ved å gå på www.philips.no sine sider.

Evt. klikk HER (i venstremenyen klikker du på "programvare og drivere"

ADVARSEL: Gjelder KUN om du har 47PFL7403H, Har du en annen skjermstørrelse i 7403H serien bør du navigere deg inn på ditt produkt på philips siden

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har før hatt en Riks-TV dekoder på samme antenne som jeg nå har innebygd RIKS-TV i TVen.

På denne dekoderen fungerte det helt utmerket å se på TV.

Etter jeg nylig kjøpte meg en Philips 47" 4703H, har jeg imidlertid problemer med at TV-bildet fryser hvert 1m og 20 sekunder FAST. Altså alltid når det er gått 1m og 20 sekunder så fryser bildet.

Se Video i Spoiler:

Problemet er der altså ikke når jeg bruker dekoderen som fulgte med.

Er det noen som har noen tips til hva det kan være ?

Jeg har "God" signalstyrke på alle frekvenser som sender TV signal.

Jeg har oppgradert FW på philipsen til nyeste som var i Februar, kan dette ha noe med saken ? Bør jeg prøve å kjøre fabrikkinnstillinger på TVen ?

Høres ut som en bug i TV'n i og med at dekoderen fungerer helt fint.

Det virker ikke som 4703H er på listen over TV'er som har blitt godkjent for bruk i bakkenettet.

Skriveleif kanskje - mente du 7403H ? Hvis du har en 7403H med slik feil så bør du kontakte RiksTV siden de supporterer TV'n.

http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Digita...ips-9000-serie/

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

oops, det skal selvfølgelig stå 7403H som da er støttet av RiksTv.

Har vært i kontakt med RiksTV som ikke kunne gi meg et fasit svar.

EDIT:

Kan se ut som det er kommet en FW fiks eller forbedring på min TV når det gjelder Riks-TV.

w2cep5.jpg

Skal teste den når jeg kommer hjem, om dette retter problemet får jeg endre litt på dette innlegget slik at andre lettere kan forbinde hakking med 47PFL7403H TVen, og at en fiks ligger i Firmware oppdatering (om det viser seg å rette feilen da, kan jo selvfølgelig være noe annet)

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...