TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 jeg og en kamerat diskuterte om det er lovlig å maskere seg under en demostrasjon. jeg mener jeg har lest at det er forbudt å maskere seg under demostrasjoner. noen som vet dette med sikkerhet? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Kan da ikke se noen grunn til at dette ikke skulle være lov? Lenke til kommentar
edds Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Er vel strengt tatt forbudt å maskere seg totalt i det offentlige uansett, såvidt jeg har skjønt det. Så dette gjelder vel for demonstrasjoner også. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Er vel strengt tatt forbudt å maskere seg totalt i det offentlige uansett, såvidt jeg har skjønt det. Gleder meg til politiet begynner å bøtelegge alle i burka. Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Det stemmer at det er ulovlig å være maskert under en demonstrasjon. (...)Det er forbudt for deltakere i et arrangement som nevnt i første ledd å opptre maskert, unntatt for deltakere i skuespill, maskerade eller lignende. (...) Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 leter etter loven hvor det står. finner den ikke. Er ikke sikker hva jeg skal søke etter Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 leter etter loven hvor det står. finner den ikke. Er ikke sikker hva jeg skal søke etter Den står på lovdata.no slik som alle andre norske lover: Lov om politiet (politiloven) Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 takk for all hjelp Lenke til kommentar
Sny91 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Så all demonstreringen med Guy Fawkes masken har vært ulovlig? Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Så all demonstreringen med Guy Fawkes masken har vært ulovlig? Det stemmer, å delta i en demonstrasjon med en slik maske er ikke tillatt i Norge. Det er imidlertid, så vidt jeg har forstått det, tillatt med maske ved utdeling av flygeblader siden dette ikke regnes som en demonstrasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå