esbensk Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Vel : jeg har myst, riven og myst III, og så er det så irriterende å hele tiden måtte sette inn CD'ene etterhvert som jeg beveger meg i spillene. Fins det (det gjør det helt sikkert) noen måte å kopiere CD'ene over på harddisk, så man slipper denne stadige CD'sjaltingen (jeg har originaler av spillene)? Til den/de av dere som kan bringe lys i mørket : Takk for svar. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Har du vært på http://www.gamecopyworld.com ? Der finner du kanskje en nocd fil som hjelper. Lenke til kommentar
esbensk Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 Takk for tipset, men det ser ikke ut til å være noe av interesse der. Er det noen andre som har noen tips ? Lenke til kommentar
ebe Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 søk på google.com etter "NoCD" Lenke til kommentar
esbensk Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 takk for hjelp, jeg søker etter NoCD på Google, men forstår ikke helt hvordan jeg skal finne og bruke en NoCD fil hvis jeg finner en. Er dette forklart i vedlegg til filen? Lenke til kommentar
maggun Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Quote: On 2002-01-21 11:59, esbensk skrev:Vel : jeg har myst, riven og myst III, og så er det så irriterende å hele tiden måtte sette inn CD'ene etterhvert som jeg beveger meg i spillene.Fins det (det gjør det helt sikkert) noen måte å kopiere CD'ene over på harddisk, så man slipper denne stadige CD'sjaltingen (jeg har originalerav spillene)?Til den/de av dere som kan bringe lys i mørket :Takk for svar. Det du kan gjøre, er svært enkelt. Lag en ISO av de cd'ene du ikke ønsker å putte inn stadig vekk, og legg dem i en mappe på harddisken. Så laster du ned, og innstallerer dette programmet. http://www.daemon-tools.net/cgi-bin/Script...l?daemon300.zip Det er Daemon tools, som lar deg "mounte" cd-image filer, iso, cue, osv. slik at systemet ser disse imagene som en vanlig cd. På den måten har du cd'ene på harddisken, men systemet ser det som en egen cd enhet. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Nero og symantec har vel begge spvidt jeg vet et lite program for å lage en virtuell CDrom ut av ei fil/en mappe. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 maggun sitt forslag er det beste.. DAEMON TOOLS er geinalt og er ett must å ha i bakhand.. å brenne .cue .bin filmer blir en lek.. Lenke til kommentar
esbensk Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 Takk for hjelpen, maggun og dere andre. Ser ut til å være den enkleste og beste løsningen. Lenke til kommentar
esbensk Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 jeg har nero 5.5, men får ikke lov å lage image-filer. Følger ikke image-programvare med 5.5-versjonen eller er det jeg som ikke klarer å gjøre dette riktig? takk for svar Lenke til kommentar
Trondr Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Heisan, Bruker bare nocd cracs. ekelt å greit. Hvis man spiller flere spill så blir det fort mb av det(hvis hd plass er et problem) Gamecopyworld.com best uten tvil;) Lenke til kommentar
Danny Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Quote: On 2002-01-21 19:47, esbensk skrev:jeg har nero 5.5, men får ikke lov å lage image-filer. Følger ikke image-programvare med 5.5-versjonen eller er det jeg som ikke klarer å gjøre dette riktig?takk for svar last heller ned cdrwin og lag bin/cue filer med det. Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Synes å huske at det er en config.sys eller en user.ini fil der man kan endre "pathen" til CD1 CD2 CD3 osv... for de aktuelle cd'ene. Da er det bare til å kopiere cd'ene inn på HD, redigerere .ini filen eller.no til der du kopierte inn CD'ene, og så starte spillet. Noen som har Myst etc installert som kan sjekke dette? Jeg VET 100% sikkert at du kan gjøre dette på spill som Planescape: Torment og Baldur's Gate. Er ganske sikker på at det funker med Myst, Riven og Myst III: Exile også. Lenke til kommentar
maggun Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Quote: On 2002-01-21 19:47, esbensk skrev:jeg har nero 5.5, men får ikke lov å lage image-filer. Følger ikke image-programvare med 5.5-versjonen eller er det jeg som ikke klarer å gjøre dette riktig?takk for svar Joda.. det får du lov til. Og det er så enkelt.. trykk "Ctrl-R" når du har nero i bildet, og marker "image recorder" i det vinduet som popper opp, trykk ok. Etter du har gjort det, lager du bare iso eller audio cd slik du alltid gjør. Når du starter brenningen, får du spørsmål om hvor du vil lagre image'n, spesifiser mappe, og du er igang. Lenke til kommentar
esbensk Skrevet 22. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2002 morn igjen. Maggun, hvis du er på nett, eller noen andre som vet råd : Når jeg prøver å lage images, så tilbyr Nero meg å lagre disse med filekstensjonen *.nrg, men disse filene ser ikke daemon, slik at jeg er like langt. Kan jeg manuelt forandre ekstensjonen til *.iso eller noe annet kompatibelt for på den måten å kunne mounte imagene? Takk for svar. Lenke til kommentar
esbensk Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 morn igjen. Maggun, hvis du er på nett, eller noen andre som vet råd : Når jeg prøver å lage images, så tilbyr Nero meg å lagre disse med filekstensjonen *.nrg, men disse filene ser ikke daemon, slik at jeg er like langt. Kan jeg manuelt forandre ekstensjonen til *.iso eller noe annet kompatibelt for på den måten å kunne mounte imagene? Takk for svar. _________________ MSI K7T Pro-R AMD XP 1600+ IBM 60 Gb HDD 256 Mb DDR 2100 Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: On 2002-01-21 13:36, maggun skrev: Quote: On 2002-01-21 11:59, esbensk skrev: Vel : jeg har myst, riven og myst III, og så er det så irriterende å hele tiden måtte sette inn CD'ene etterhvert som jeg beveger meg i spillene. Fins det (det gjør det helt sikkert) noen måte å kopiere CD'ene over på harddisk, så man slipper denne stadige CD'sjaltingen (jeg har originaler av spillene)? Til den/de av dere som kan bringe lys i mørket : Takk for svar. Det du kan gjøre, er svært enkelt. Lag en ISO av de cd'ene du ikke ønsker å putte inn stadig vekk, og legg dem i en mappe på harddisken. Så laster du ned, og innstallerer dette programmet. http://www.daemon-tools.net/cgi-bin/Script...l?daemon300.zip Det er Daemon tools, som lar deg "mounte" cd-image filer, iso, cue, osv. slik at systemet ser disse imagene som en vanlig cd. På den måten har du cd'ene på harddisken, men systemet ser det som en egen cd enhet. ...da kan man vel bruke denne måten hvis man vil spille kopi-beskyttete spill... bare låner dem og legger den inn på hardisken... Lenke til kommentar
maggun Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: On 2002-01-23 14:03, esbensk skrev:morn igjen. Maggun, hvis du er på nett, eller noen andre som vet råd : Når jeg prøver å lage images, så tilbyr Nero meg å lagre disse med filekstensjonen *.nrg, men disse filene ser ikke daemon, slik at jeg er like langt. Kan jeg manuelt forandre ekstensjonen til *.iso eller noe annet kompatibelt for på den måten å kunne mounte imagene? Takk for svar. Støtter ikke daemon .nrg filer ? Du har sett drop down menyen, hvor du velger hva slags format du skal mounte ? Uansett.. Prøv å rename filen fra *.nrg til *.iso Tror det skal funke.. Lenke til kommentar
Aganon Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Tjaaa jeg var no innom gamecopyworld.com en snartur og fant no noka i allefall...... men du kan no ta en titt her http://gcw.abs-x.com/games/gcw_index.shtml mvh Aganon Lenke til kommentar
A_B_C_D_E_F Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Lag bin eller iso filer med blindread http://www.blindwrite.com Kanon bra brenne/rippeprogram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå