Gå til innhold

[Løst]Bygge spill-PC til 7,5k, vil dette funke?

Anbefalte innlegg

Det er litt merkelig at FX skal yte bedre enn GX. AMD anbefaler 790GX til Dragon-oppsettet; PII, 79GX og HD48XX. Det var til tidligere Spider-oppsett at andre hovedkort ble foretatt. Jeg sier ikke at 790GX er bedre enn det andre som blir foreslått her - for det har jeg ikke fysisk testet - jeg sier hva Dragon/AMD anbefaler som et maksimalt oppsett ift ytelse.

grunnen at 790FX er bedre er fordi den ikke har 780G IGP, og har støtte for 2 stk PCI Express 2.0 på x16 eller 4 stk PCI Express 2.0 på x8

i forhold støtter bare 790GX 2 stk PCI Express 2.0 på x8

det er noe med at 790FX er gamlere, og blir mindre varm i forhold til 790GX som også har innebygd 780G IGP

anandtech skrev i en test at 790FX var omtrent 5% raskere en 790GX

håper dette hjelper

Ok nå ser jeg det. Merkelig da at AMD anbefaler det kortet. det er sannsynligvis fordi X8 eller X16 har liten eller ingen betydning for FPS i den store sammenhengen.

Vi får håpe at DDR3 veier opp for de 5-10% vedkommende taper på å kjøre X8. Heldigvis skal vedkommende bare ha et kort i første omgang, og det vil ihvertfall kjøre X16:)

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er litt merkelig at FX skal yte bedre enn GX. AMD anbefaler 790GX til Dragon-oppsettet; PII, 79GX og HD48XX. Det var til tidligere Spider-oppsett at andre hovedkort ble foretatt. Jeg sier ikke at 790GX er bedre enn det andre som blir foreslått her - for det har jeg ikke fysisk testet - jeg sier hva Dragon/AMD anbefaler som et maksimalt oppsett ift ytelse.

grunnen at 790FX er bedre er fordi den ikke har 780G IGP, og har støtte for 2 stk PCI Express 2.0 på x16 eller 4 stk PCI Express 2.0 på x8

det er noe med at 790FX er gamlere, og blir mindre varm i forhold til 790GX som også har innebygd 780G IGP

anandtech skrev i en test at 790FX var omtrent 5% raskere en 790GX

håper dette hjelper

Ok nå ser jeg det. Merkelig da at AMD anbefaler det kortet. det er sannsynligvis fordi X8 eller X16 har liten eller ingen betydning for FPS i den store sammenhengen.

Vi får håpe at DDR3 veier opp for de 5-10% vedkommende taper på å kjøre X8. Heldigvis skal vedkommende bare ha et kort i første omgang, og det vil ihvertfall kjøre X16:)

vet, bruker selv ikke 2 kort, men kjekt å ha 2x PCIe 2.0 på x16 :p

Lenke til kommentar

Som det nok kommer frem av tråden har jeg lite peiling på hardware. Har lest litt om det nå da. PCI Express også.

PSIe er tilkoblingen mellom skjermkortet og hovedkortet. Og x16 er logisk nok dobbelt så raskt som x8. Hovedkortet i handlevognen min har 2 x16 PSIe står det. Har ikke det støtte for to skjermkort da?

Eller er det PSIe noe annet enn PSIe 2.0? Skjønte ikke helt dette :blush:

Lenke til kommentar

PCIexpress 2.0 er i utgangspunktet dobbelt så raskt som 1.0

Men om du merker noen forskjell kommer egentlig mest ann på om kortet ditt trenger å prate enda raskere med prosessoren.

Og alle nye kort i dag har PCIe 2.0, så det skal jo ikke være noe å bekymre seg for

http://www.msi.com/index.php?func=newsdesc&news_no=724

http://www.msi.com/index.php?func=proddesc...mp;prod_no=1739

• 1 mazarine PCI Express x16 slot with x16 operation (PCI Express Bus SPEC V2.0 compliant)

• 1 light-blue PCI Express x16 slot with x8 operation (PCI Express Bus SPEC V2.0 compliant)

- When 2 PCI Express x16 slots are all installed, the PCIE x 16 lanes will auto arrange form x16/ x0 to x8/ x8. Do not use the light-blue slot when only one PCI Express x16 card is installed.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar

Ikke bli hysterisk nå. Reduksjonen på 0-10% inntreffer i det øyeblikk du har to stk HD et eller annet i CF. Dette oppveies noe av DDR3 minnet. Ikke tenk noe mer på det. Det kortet du har bestilt er superbra det:)

Hvis du mot formodning skal bytte så er det kun det som Osse anbefaler for AM3 som er x16/x16. Det han foreslår med CrossFire er også enten x16/x4 eller x8/x8.....

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Ja jeg må si at det så veldig bra ut. Kjempefint om du kunne gi tilbakemelding om hvordan det oppsettet fungerer - spennende bla med det grafikkortet. Lykke til new_yes.gif

Nå er maskinen oppe og går :) Gikk greit å sette den sammen, og alt virker stabilt. Får noen ganger en slags ekkel durelyd i headsetet dog. Grafikkortet virker bra det. Drar både Crysis Warhead og GTA IV på fult.

Takk til alle som hjalp til med utplukking av deler :)

Lenke til kommentar
Ja jeg må si at det så veldig bra ut. Kjempefint om du kunne gi tilbakemelding om hvordan det oppsettet fungerer - spennende bla med det grafikkortet. Lykke til new_yes.gif

Nå er maskinen oppe og går :) Gikk greit å sette den sammen, og alt virker stabilt. Får noen ganger en slags ekkel durelyd i headsetet dog. Grafikkortet virker bra det. Drar både Crysis Warhead og GTA IV på fult.

Takk til alle som hjalp til med utplukking av deler :)

dure lyd? sjekk harddisken, jeg merka her om dagen når raptoren min gikk ut døra at det bromma i anlegget mitt når den sto på

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...