AstroChicken Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Poster litt på etterskudd i dag. 6. april "Gammel og glemt" Min favoritt på dette stedet er en stor motor av ukjent slag. Jeg har desverre ikke klart å finne ut noe håndfast, selv om jeg har initialene til produsenten. Merket er for meg helt ukjent og nettet har vært lite hjelpsomt. Hvis noen vet noe må dere gjerne tipse meg. Omliggende snø har gjort det vanskelig å få noe bra ut av motivet i fullfigur, men jeg ble tålig fornøyd med dette nærbildet. Det skulle dog vært skutt en blender høyere for å få C'en skarp. Jeg blir i alle fall å komme med flere skudd fra dette klenodiet i løpet av måneden. EDIT: Skriveleif Endret 6. april 2009 av Grizzmo Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Liker lyset, med skygger på oversiden av bokstavene.. Ser ellers ut som en av de penere bilene fra Fallout 3.. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Et forslag er C.P.T. (Thailand) Co.,Ltd.? De lager i alle fall motorer. Ser ut til å gli greit inn i kategorien forfall. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 7. april "Bare rør" Litt mere bynært denne gangen. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Kult! Enig i at 5. April er en definitiv keeper. Godt sett og utført! Dagens har jeg sittet og stirret på noen minutter nå. Fugene, ledningen, foringen rundt rører som går gjennom veggen og de myke skyggene som til sammen bygger opp rundt fargespillet i rusten.. Pent Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Bare rør, du lissom. Bærre lekkert, sier nå jeg. Mye detaljer, jeg festet meg først ved ruststripen som har rent ned gud vet hovr lenge. Tom Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 MYE bra her! "One mans trash... :o)" Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 5. april var kult. Fin symmetri og god fargebruk. Gårsdagens var også kult, men synes at utsnittet ble litt i trangeste laget. Og uskarphet ødelegger litt. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Så var det å komme seg i gang etter påske da. Tar ett på etterskudd. 14. april Delvis overskyet og vind denne dagen, så lysforholdene endret seg veldig raskt. Dette ble plukket ut, tross overeksponert styrhytte, da jeg ønsket markerte skygger fra sidelyset. 19. april Ble ikke fornøyd med hverken lyset eller eksponeringen, men likte formene. Sorterer dette under motiv som må besøkes på nytt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) 19. aprilBle ikke fornøyd med hverken lyset eller eksponeringen, men likte formene. Ser ikke umiddelbart noen kjempeproblemer med lys eller eksponering, men litt curves kan alltids benyttes her. Men enig med det med formene. Endret 20. april 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Problemet er de sentrale lyse feltene som nettopp gjør det vanskelig å løfte bildet med kurver i noen nevneverdig grad. Så litt mykere lys hadde hjulpet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Ja, men du behøver ikke å løfte, bare senke nedre del av kurven litt. Men joda, du har nok rett i at det er best å unngå å blåse høylyset. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Ser ikke umiddelbart noen kjempeproblemer med lys eller eksponering, men litt curves kan alltids benyttes her. Men enig med det med formene. Ja et motiv med slike former må besøkes på nyttt. Men du kunne kanskje fjernet litt ugress samtidig... Tom Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 tomsi42: Tja, litt av tanken var jo at ugresset fulgte formene. 25. april Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig unnskyldninger. Camera Make: Canon Camera Model: Canon EOS 400D DIGITAL Image Date: 2009:04:25 17:07:31 Flash Used: No Focal Length: 75.0mm CCD Width: 6.67mm Exposure Time: 0.600 s Aperture: f/22.0 ISO equiv: 100 White Balance: Auto Exposure: aperture priority (semi-auto) Tittelen er ris til egen bak; jeg har brukt været som unnskyldning ovenfor meg selv i det siste for ikke å produsere noe særlig. På tide å redde innspurten av aprilfesten. Bildet bærer preg av de tekniske begrensningene (gjennom vindu, regn ute og ca 1km mellom forgrunn og motiv), men følte i dette tilfellet at det faktisk bygde opp om temaet. Neppe noe jeg blir å fortsette med, men greit som eksperiment. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Bildet bærer preg av de tekniske begrensningene (gjennom vindu, regn ute og ca 1km mellom forgrunn og motiv), men følte i dette tilfellet at det faktisk bygde opp om temaet. Neppe noe jeg blir å fortsette med, men greit som eksperiment. Det er det som gjør "looken" i bildet ja. Det får fotoet til å se like "slitent" ut som omgivelsene. Fin vri for en som skyr været det der. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg er like allergisk mot slikt vær, så jeg synes du har valgt en fin løsning. Smart trekk å ramme inn bildet med den mørke veggen rundt vinduet. Tom Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 Innrammingen er faktisk en del av et stilas som står utenfor det vinduet, men takk, takk. Nok en travel uke, og den den første dagen jeg kom meg ut presterte jeg og labbe avgårde med tomt batteri. *Hmpf*. I dag var det imidlertid knallvær og jeg fikk meg en lang tur i kveldssola med flere gode skudd. Gammelt anleggsmaskineri er flotte greier; sterke farger og rust i kontrast. Legger ved et turbilde fordi jeg er så fornøyd over at våren endelig har fått skikkelig tak her nordpå. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Takker for en fin tråd og innsatsen Grizzmo, flotte farger og mange spesielle bilder her. Dessverre har jeg ikke rukket å kommentere alle innlegg her og i en del andre tråder, ikke så mye som jeg hadde lyst til, tiden strakk ikke til...men det er utrolig så mange flotte bilder og kreative løsninger det har vært i årets April-fest...håper å "se" igjen deltagerne ved andre korsveier RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Takk for en rusten måned. Jeg synes du har klart å finne mange fine motiver innenfor et tema som er mitt hjerte nær Må nok bli rust for meg neste gang ... Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Fin rusten måned - takk for fine, vemodige motiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå