Wiciwato Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Bruker: Wiciwato Utfordring: Det urbane Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Nikon D40, Nikkor AF-S 18-55mm ED DX (standard), Sigma 105mm DG EX, Sigma 10-20mm HSM EX Ja, da var det jammen tid til å starte utfordringsmåneden. Var veldig usikker på temavalget, og er det nå også, men det er jo en utfordring, så jeg kan jo ikke velge det som er lettest for meg. Men vi får håpe det går bra. Skal til Manchester på fredag, så det blir nok noen bilder derifra også. Og så etterpå det, så er det jammen meg påske! Va härligt! Endret 18. april 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) The keys, please! Mangel på tid, gjorde at jeg måtte starte festen med et veldig lavt "tjohei". Gikk faktisk rett bort på bilsjappa hvor denne Fiat 500'n stod lykkelig parkert, stolt som en hane. Konverterte bakgrunnen om til s/h, men jeg lot Fiaten være rød, selvfølgelig. EXIF: 1/6 sek, F7.1, ISO 200, 31mm Endret 1. april 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Det er vel få biler som er mer urbane enn Fiat 500. Jeg selv hadde nok latt bilen også være sort/hvitt, og heller eksperimentert med vignettering, blanding av RGB kanalene osv. Men det er meg. Tom Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Ja, jeg var litt i tvil med blanding av farger og s/h, men jeg tok det bare sånn. Var så travelt med å komme igang. Takk for tilbakemelding! Skal dessverre til Manchester () i morra, så jeg får ikke lagt inn bilder før mandag. Men til da så har jeg sikkert tatt mange fine bilder, så da kommer de. Endret 2. april 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Paint it black 2. April EXIF: 1/125 F5.6 ISO 200 24mm Endret 2. april 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Du liker ikke røde dører du heller nei. Ganske fint lappeteppe av like strukturer i forskjellig avskygning. Det er klart du måtte fremheve 500'n i det første bildet. Bildet ser overraskende ryddig ut på tross av alle kablene i bakgrunnen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Paint it black Paint it, mener du vel Fine saker. Jeg blir sittende og lure på hva i allverden de hadde montert på veggen. Tom Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Aner vi et uketema her? :!: Synes nå du kom unna med selektiv desaturering på første, selv om effekten er tynnslitt (generelt sett). Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Sånn, da er jeg endelig hjemme fra Manchester. Får håpe det ikke har gått altfor lang tid mellom bildene. Fikk faktisk kjøpt en Sigma 10-20mm for 1000 kroner billigere enn det ville ha kosta i Norge, men har ikke tatt så mange bilder med det enda. Still to come. Det gule bygget - 8 April EXIF: 1/400 F10 ISO 200 18mm Endret 7. april 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hmm. Det var virkelig en voldsom grafisk effekt på den langveggen der. I tillegg til påskefasade på kortveggen naturligvis. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Legger ut et bilde til før jeg stikker av til fredrikstad. Black and white Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Er det noe mer urbant enn gatemusikere? Artig at du fikk med guttungen, det gir det lille ekstra. Tom Endret 9. april 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Enig med tomsi. Men si meg.. danser han pjokken? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Nei, han gir bare noen penger. Er forresten tilbake fra alt stress nå, så her kommer det et bilde fra gamlebyen i Fredrikstad. Gammeldags - 10. april Har prøvd å gitt bildet et gammeldags preg ved bruk av levels og curves, men jeg kan jo ikke overdrive siden det er så mange moderne ting i bildet slik som biler, måker, nybakte mødre med barnevogn og parkeringsplasser for handikappede. Dette er det første bildet mitt her inne som er tatt med 10-20mm Sigmaen! EXIF: 1/160 F7.1 20mm ISO 200 Endret 10. april 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det er det jeg liker minst med gamlebyen, det at an har lov til å ha biler der inne. Utrolig mange potensielt gode bilder som har blitt ødelagt av det. Uansett så synes jeg du kom brukbart fra det her. Tom Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Er det lov å skifte tema nå? Blir litt vanskelig å ta bilder med tema "urbant" hele tiden, synes jeg da. Skjønner ikke helt hvorfor jeg valgte temaet heller, ganske latterlig valg når jeg tenker meg om. Endret 13. april 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Er det lov å skifte tema nå? Det er nok ikke det, desverre. Blir litt vanskelig å ta bilder med tema "urbant" hele tiden, synes jeg da. Skjønner ikke helt hvorfor jeg valgte temaet heller, ganske latterlig valg når jeg tenker meg om. Det er lov å tøye begrepene litt, se f.eks gate-tolkningen til lessis. Urbant er jo et vidt begrep som kan tolkes på mange måter. Tom Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Moen Årefabrikk - 13. April Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Fiat - 14.April Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Artig portrett av micro-fiaten. Er litt usikker på om du har croppet litt for tett i toppen? Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå