Gå til innhold

Aprilfest 2009 - Wiciwato - Urbant

Anbefalte innlegg

Bruker: Wiciwato

Utfordring: Det urbane

Deltakernivå: Kandidat

Utstyr: Nikon D40, Nikkor AF-S 18-55mm ED DX (standard), Sigma 105mm DG EX, Sigma 10-20mm HSM EX

Ja, da var det jammen tid til å starte utfordringsmåneden. Var veldig usikker på temavalget, og er det nå også, men det er jo en utfordring, så jeg kan jo ikke velge det som er lettest for meg. Men vi får håpe det går bra. Skal til Manchester på fredag, så det blir nok noen bilder derifra også. Og så etterpå det, så er det jammen meg påske! Va härligt!

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The keys, please!

Mangel på tid, gjorde at jeg måtte starte festen med et veldig lavt "tjohei". Gikk faktisk rett bort på bilsjappa hvor denne Fiat 500'n stod lykkelig parkert, stolt som en hane. Konverterte bakgrunnen om til s/h, men jeg lot Fiaten være rød, selvfølgelig.

EXIF: 1/6 sek, F7.1, ISO 200, 31mm

post-136745-1238618515_thumb.jpg

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Ja, jeg var litt i tvil med blanding av farger og s/h, men jeg tok det bare sånn. Var så travelt med å komme igang. Takk for tilbakemelding! :)

Skal dessverre til Manchester (:wee:) i morra, så jeg får ikke lagt inn bilder før mandag. Men til da så har jeg sikkert tatt mange fine bilder, så da kommer de.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Du liker ikke røde dører du heller nei. Ganske fint lappeteppe av like strukturer i forskjellig avskygning.

Det er klart du måtte fremheve 500'n i det første bildet. Bildet ser overraskende ryddig ut på tross av alle kablene i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Sånn, da er jeg endelig hjemme fra Manchester. Får håpe det ikke har gått altfor lang tid mellom bildene. Fikk faktisk kjøpt en Sigma 10-20mm for 1000 kroner billigere enn det ville ha kosta i Norge, men har ikke tatt så mange bilder med det enda. Still to come.

Det gule bygget - 8 April

EXIF:

1/400

F10

ISO 200

18mm

post-136745-1239142985_thumb.jpg

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Nei, han gir bare noen penger. :) Er forresten tilbake fra alt stress nå, så her kommer det et bilde fra gamlebyen i Fredrikstad.

Gammeldags - 10. april

Har prøvd å gitt bildet et gammeldags preg ved bruk av levels og curves, men jeg kan jo ikke overdrive siden det er så mange moderne ting i bildet slik som biler, måker, nybakte mødre med barnevogn og parkeringsplasser for handikappede. Dette er det første bildet mitt her inne som er tatt med 10-20mm Sigmaen!

EXIF:

1/160

F7.1

20mm

ISO 200

post-136745-1239386582_thumb.jpg

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Er det lov å skifte tema nå? Blir litt vanskelig å ta bilder med tema "urbant" hele tiden, synes jeg da. Skjønner ikke helt hvorfor jeg valgte temaet heller, ganske latterlig valg når jeg tenker meg om. :wallbash:

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar
Er det lov å skifte tema nå?

Det er nok ikke det, desverre.

Blir litt vanskelig å ta bilder med tema "urbant" hele tiden, synes jeg da. Skjønner ikke helt hvorfor jeg valgte temaet heller, ganske latterlig valg når jeg tenker meg om. :wallbash:

Det er lov å tøye begrepene litt, se f.eks gate-tolkningen til lessis. Urbant er jo et vidt begrep som kan tolkes på mange måter.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...