Salt kjeks Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Hei Jeg har noen stabilitetsproblemer med maskinen min. Under "Problem Reports and Soltions" står det oppført en løsning på et problem; Compatibility issue between a chipset in your computer and WindowsThis problem was caused by a compatibility issue between this version of Windows and a chipset in your computer. The chipset was created by Intel Corporation. The model name of the chipset that caused this problem is Intel ICH10 Family SMBus Controller. Solution -------------------------------------------------------------------------------- To solve this problem, follow these steps: Go online to download and install an update for the chipset that caused this problem: Intel Corporation In the File Download dialog box, click Run or Open. Follow the steps in the installation wizard. Jeg har lastet ned den nyeste programvaren fra Asus' sider, og denne "hjelpesiden" linker bare til en eldre versjon. Vet noen hva jeg kan prøve nå? Er det helt usansynlig at et problem med chipsetet kan påvirke stabiliteten? (Det hender at pcen fryser i spill, det siste sekundet av lyden før frysningen "hakker" konstant, og jeg må svenskestarte maskinen). Takker for all hjelp Endret 2. april 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 husk å installere north bridge chipset driveren for best ytelse i fsb. jeg har p5q se selv. kjører helt stabil med vista u 64bits Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 husk å installere north bridge chipset driveren for best ytelse i fsb. jeg har p5q se selv. kjører helt stabil med vista u 64bits "Intel ICH10 Family SMBus Controller" er er sørbroen. Nordbroen skal være OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå