Gå til innhold

DVD med hdmi ver. Blueray?

Anbefalte innlegg

Hvis man har en DVD spiller som kan koples til en full HD TV med HDMI for å se en HD film, er det da noe særlig kvalitet å vinne på å bytte til en Blueray spiller? Eller blir lyd og bilde ganske likt fra disse?

Havnet i en diskusjon i dag :D

VH

Jan Arild

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på DVD spilleren og BlueRay spilleren. En HDMI kontakt kan jo i teori outpute bare vanlig PAL oppløsning. Den støtter det også. HDMI må ikke bety HD.

Men det finnes highend DVD spillere som har egen prosessor for å interpolere PAL bilde opp til full HD. Om det er samme prosessor i en DVD spiller og BlueRay spiller så er det jo hipp som happ. Men her er det også forskjell. Noen er bedre enn andre. Så man må nesten finne en spiller man vurderer og så lese tester om den og sammenligne. Det er nok ikke mulig å generalisere.

AKIRA

Lenke til kommentar
Hvis man har en DVD spiller som kan koples til en full HD TV med HDMI for å se en HD film

Jeg tok det litt for gitt siden du blandet inn en DVD spiller at spm handlet om en DVD film vil være bedre å se via en BlueRay spiller enn en DVD spiller med HDMI. Det første du sier der er jo ikke mulig. Man kan IKKE se en HD film i en DVD spiller. Det er forskjellige formater. En BlueRay plate eller det døde HD-DVD formatet lar seg ikke spille av i en DVD spiller.

Så hva spør du om?

Om den samme filmen på DVD og BlueRay vil ta seg bedre ut på BlueRay?

Ja!

Om en DVD spilt av på en DVD spiller som upscaler til HD vil være like bra som en BlueRay spiller som upscaler en DVD til HD?

Se mitt første svar.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Hvis man har en DVD spiller som kan koples til en full HD TV med HDMI for å se en HD film

Jeg tok det litt for gitt siden du blandet inn en DVD spiller at spm handlet om en DVD film vil være bedre å se via en BlueRay spiller enn en DVD spiller med HDMI. Det første du sier der er jo ikke mulig. Man kan IKKE se en HD film i en DVD spiller. Det er forskjellige formater. En BlueRay plate eller det døde HD-DVD formatet lar seg ikke spille av i en DVD spiller.

Så hva spør du om?

Om den samme filmen på DVD og BlueRay vil ta seg bedre ut på BlueRay?

Ja!

Om en DVD spilt av på en DVD spiller som upscaler til HD vil være like bra som en BlueRay spiller som upscaler en DVD til HD?

Se mitt første svar.

AKIRA

OK, ser den :new_woot:

Vi er vel 2 wannabeer som prøver å omsette stykkevis og delt info fra diverse forum til knallhard viten.

Vi diskuterte egentlig om en blueray spiller var viktig for kvaliteten når man skulle se nye filmer. Jeg tok det for gitt at når man kjøpte en ny kvalitetsfilm kom den i (Blueray, HD, whatever...) kvalitet, og at denne kunne spilles av alle spillere. Sorry og takk for enda en bit med info.

Jeg spør om: Hvis du tar en dvd og spiller den på en dvdspiller med HDMI kontakt, i forhold til hvis du leier samme film med HD og ser den på en bluerayspiller på den TVen jeg nå har kjøpt ( Samsung

Har ikke peiling. Ikke brydd meg siden rocke tida mi for 20-25 år sida da jeg handla noe NAD/Cerwin Vega. Har bare tatt et lite tak nå siden jeg blir ungkar og vil prioritere litt lyd og bilde.

Takker

Jan Arild Karlsen

Lenke til kommentar
Jeg spør om: Hvis du tar en dvd og spiller den på en dvdspiller med HDMI kontakt, i forhold til hvis du leier samme film med HD og ser den på en bluerayspiller på den TVen jeg nå har kjøpt ( Samsung

Du hadde helt klart sett en utrolig stor forskjell i det tilfelle der, spesielt dersom du sitter nær skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...