JFM Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Hei. Har i det siste sett en reklame for BI på TV. Med det er noe jeg ikke hører hva dama sier. Dette er det hu sier: Vi snakker jo om nettdistribusjonog jeg regner med at alle her i styret kjenner til [insert_name]-prinsippet Etter ca 33 sekunder i denne videoen: Endret 1. april 2009 av JFM Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jepp: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Long_Tail Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 The long tail (slå opp på wikipedia) var et buzzword for noen år tilbake, og er fortsatt gjeldende. Kort sagt går det ut på at en større og større andel av omsetningen fra en del selskaper går gjennom nisjemarkeder med lav omsetning på et stort antall varer istedenfor bestselgere, med høy omsetning på noen få enkeltvarer. Dette spesielt i markeder med lave lagerkostnader eller lav grensekostnad. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Etter ca 28 sekunder er det noe som er altfor dyrt, fordi de ikke har et eller annet volum. Hva slags volum er det han prater om? Daniel Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) The long tail (slå opp på wikipedia) var et buzzword for noen år tilbake, og er fortsatt gjeldende. Kort sagt går det ut på at en større og større andel av omsetningen fra en del selskaper går gjennom nisjemarkeder med lav omsetning på et stort antall varer istedenfor bestselgere, med høy omsetning på noen få enkeltvarer. Dette spesielt i markeder med lave lagerkostnader eller lav grensekostnad.. Ikke noe høyt salgsvolum altså. Endret 3. april 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 The long tail (slå opp på wikipedia) var et buzzword for noen år tilbake, og er fortsatt gjeldende. Kort sagt går det ut på at en større og større andel av omsetningen fra en del selskaper går gjennom nisjemarkeder med lav omsetning på et stort antall varer istedenfor bestselgere, med høy omsetning på noen få enkeltvarer. Dette spesielt i markeder med lave lagerkostnader eller lav grensekostnad.. Ikke noe høyt salgsvolum altså. Jo. Det er det som er poenget at med dagens marked, ihvertfall innenfor en del typer varer og produkter, vil volumet av halen overgå volumet av hodet. Det er derfor det er interessant. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Ja, det var det jeg mente. Fyren mener det ikke blir noe salgsvolum, mens hun viser til "halen"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå