Gå til innhold

skaffe Firewire tilkobling til min stasjonære PC

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en "PC i deler - AMD Athlon64 X2 4850e" på komplett for litt siden. Det var defekte deler og litt, så har ikke fått den tilbake før nå. Uansett, jeg glemte å sjekke om det var Firewire tilkobling, noe jeg trenger til det eksterne lydkortet mitt. Det er ikke det på hovedkortet. Hva er den billigste, fungerende løsningen for å få en firewire tilkobling?

Er det en butikk i Oslo dere tror kan ha dette? Jeg begynner å bli rimelig utålmodig i og med at jeg kjøpte PC'en for tre uker siden og den ikke har fungert før nå, så jeg kunne tenke meg å unngå nettbutikk. Er det for eksempel noen på Alnabru, så kan jeg ta bil istedenfor trikk.

Et annet sidespørsmål: Jeg fant også ut at moren min hadde kastet mine CD'er, inkl. OS CD'en min med lisens. Jeg fant derimot en gammel Windows XP professional OS CD. Men jeg har ikke lisensnummeret. Hvordan hopper man over inntastingen av lisensnummeret første gang man kjører/innstallerer OS'et? Jeg lurer på om jeg nesten må kjøpe en ny OS CD. Hvordan kan jeg få tak i dette billigst mulig; må det bli nettbutikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 prosessor - Socket AM2

1 PCI Express x16

1 PCI Express x1

2 PCI ( 3.3 V/ 5 V )

PCI kortene ser ut til å være langt billigere enn PCI Express. Er det noen årsak til at jeg ikke burde kjøpe PCI?

Nei, så lenge du har ledig PCI slot så funker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...