Ståle^^ Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Hei, jeg berga igår ut en fungerende Socket 754 M cpu av en eldre Acer Ferrari laptop, det jeg nå lurer på er om det vil være mulig å kjøre denne cpu-en på ett standard socket 754 hovedkort? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Hei, jeg berga igår ut en fungerende Socket 754 M cpu av en eldre Acer Ferrari laptop, det jeg nå lurer på er om det vil være mulig å kjøre denne cpu-en på ett standard socket 754 hovedkort? Det går, men det er bøllete ift kjøler fordi jeg antar den ikke har IHS. Mine mobile's har hvertfall ikke det. Det GÅR an å feste den, men faren med å knuse kjernen er jo absolutt tilstede. Dessuten er det langt fra alle kjølere som passer når festeflaten er 2-3mm lavere enn normalt. Hvilken CPU er det du har, btw? Hvis det er en jeg mangler kanskje jeg kan lete fram noe å bytte med (om du ikke tør prøve deg på å montere en kjøler)... har et lite "overskudd" av et par sempronmodeller med IHS, hvertfall. Lenke til kommentar
Ståle^^ Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Følgende står på "merkelappen" på selve CPU-en AMD Athlon 64amd2800BQX4AX 1043441F40230 CBASC 0420RPMW Antar dermed at det er en 64 bits 2800+ av socket 754 m som sagt.. Å bytte mot noe annet ville absolutt vært aktuelt om du har noe annet som er av interesse (les elektronisk å "morsomt") Ser ikke helt hvor jeg skal få bruksområde ut av denne selv da jeg allerede "fult opp" med hw i de kabinettene jeg har stående rundt omkring i kåken pr idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå