Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlige prestasjoner (bedre å forklare fra bildet enn fra tekst)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger ikke hjelp til noen muntlige eksamener, men ville bare legge ut litt informasjon som kanskje kunne være nyttig for andre. Lærereren vår har sagt at presentasjonen av fks. Hinduismen kan forklares mye bedre med bilder. Ta for eksempel ta bildet som er her. PÅ dette bildet kan en fortelle noe om forken, kua, strålen fra hodet, alle hendene hun har, slangen, kjedene, tingene hun holder i hånda. Altså en god del. En kan for eksempel si at i Hinduismen er kua hellig, og grunnen til dette er at Shiva (og?) andre guder bruker det til å ri på. hendene skal fremvise hvor effektiv, sterk osv hun er... Eller så var det en han som ligner veldig på dame (tror det er det) , men samme det. Dette var et eksempel og slik slipper en å lese rett av og forteller istedenfor utifra kanskje noen stikkord en har i hånda. Og en bør vite om dei fleste tingene på bildet for sensor kan jo kanskje spørre hva den tingen er til og da står du der...

post-161478-1238611099_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg bruker ofte bilder på slike presentasjoner og scorer godt fordi eg hugser bedre det som står på bildet enn det som er skrevet som tekst. Du kanf.eks legge inn ulike bilder i riktig rekkefølge, og ha litt fakta ved kvar bilde, men prøv å finne bilde som ikkje har så mykje detaljer.

Bedre å ha fleire bilder med mindre detaljer der du kan spesialisere deg innenfor ein bilde og forklare at du virkelig kan noke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...