Gå til innhold

Aprilfest 2009 - lessis - gater


Anbefalte innlegg

11. april

 

Midt i København finnes det kanaler hvor i dag det går turistbåter og som dere ser en enslig padler. Kanalen heter Fredriksholms kanal. Gaten til høyre er Nybrogade og til venstre er Vindelbrogade. Broen i bakgrunnen er Stormbroen.

 

Vei eller en gate for båter

post-172535-1239626033_thumb.jpg

 

EXIF

f/16

ISO=400

lens: EF-S18-55 46mm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

12. april

 

Det var så nydelig vær da vi våknet i København, at jeg bestemte meg for å vandre noen timer i botanisk hage. Der var våren kommet langt mer enn her på Romeriket.

 

Blomstergate

post-172535-1239627407_thumb.jpg

EXIF

f/10

ISO=400

lens: EF-S18-55mm

 

 

Ble også fasinert av et annet motiv like i nærheten av hotellet.

post-172535-1239627577_thumb.jpg

EXIF

f/4,5

ISO=100

lens: EF-S18-55 31mm

 

 

Endret av lessis
Lenke til kommentar

13. April

 

Takk til Tom for at han likte ksnalbildet. Det siste bildet i dag er fra i dag morges. Ca 0845 var det ikke mye å se på ved innseilingen til Oslo. Skipsleia kan vel også kalles en slags gate.

 

Leia

post-172535-1239637720_thumb.jpg

EXIF

f/5,6

ISO=200

lens: EF-S18-55 30mm

Lenke til kommentar
Flotte bilder du har lagt inn i det siste, lessis, likte godt den siste kreative gaten...

RandiA

Takk for at du likte bildene. En må jo være kreativ når en har valgt gater som tema. Litt kjedelig med bare forskjellige gater, selv om det sikkert blir mer av det også. Nå blir det noen dager med pause, jeg har jo meldt meg på som pingle. Jobben krever sitt.

Lenke til kommentar
Den nye operaen ble fort en folkeforlystelse. Alle skulle ned dit for å gå på taket. Må vel kalle dette Oslos nye gate

Det burde du kunne ha dekning for ja. Ganske folksomt til tider der borte. Tror jeg må skaffe meg et Aprilfest-motiv der selv etter hvert.

 

Jeg synes for øvrig "Undergang" var best i farger, men her er det sprikende preferanser ser jeg.

 

Vannveier er en selvfølgelig variant. Padleren i København var bra. Likte også svingen ut i tåka fra innseilingen til Oslo.

Lenke til kommentar
Vannveier er en selvfølgelig variant.

Det er egnetlig utrolig mange varianter når man begynner å tenke over det ...

 

Likte også svingen ut i tåka fra innseilingen til Oslo.

Jepp. Et bilde jeg selv kunne tenkt meg å ta. Men jeg hadde nok ikke hatt vett til å ta med toppen av rekkverket. Nice.

 

Tom

Lenke til kommentar
Vannveier er en selvfølgelig variant.

Det er egnetlig utrolig mange varianter når man begynner å tenke over det ...

 

Likte også svingen ut i tåka fra innseilingen til Oslo.

Jepp. Et bilde jeg selv kunne tenkt meg å ta. Men jeg hadde nok ikke hatt vett til å ta med toppen av rekkverket. Nice.

 

Tom

Hadde først tenkt å fjerne rekkverket, men så så jeg at det gav litt dypde i bildet. Planla denne gaten for i går og ble skikkelig skuffet over været, men været kan en ikke gjøre noe med.

Lenke til kommentar

17. april

Det har vært en travel uke med lite fotografering. På fredag skulle jeg ned Norges varemesse og hjelpe til på Hagemessa. Ut på kvelden var det ikke så mange mennesker igjen i lokalet og jeg kunne gå en tur med fotoapparatet.

 

Blomstergate

post-172535-1240129248_thumb.jpg

F/5.6

ISO=200

EF-S18-55 18mm

Endret av lessis
Lenke til kommentar

19. april

I dag blir det et helt vanlig gatabilde. Det er tatt i en stille søndagsettermiddagsmodus. Til vanlig er det biler og mennesker i denne gata, da det er en av inngangene til Lillestrøm Torv.

 

Søndag ettermiddag

post-172535-1240161692_thumb.jpg

f/7.1

iso=100

Lens:EF-S18-55mm 18mm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...