iamluka Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Fint bilde lessis. Jeg er følger veldig spent på tråden din hver dag. Tror du kan komme med veldig mange spennende varianter av gater. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 (endret) 6. april I dag hadde jeg to forskjellige motiver, men falt for denne med titelen: Gaten til toget exif f/11.0 ISO 200 EF S18-55mm Edit: glemte exif Endret 6. april 2009 av lessis Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Stemningsfull gate det der, fin veksling mellom lys og skygge og fine linjer... RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 I dag blir det et bilde fra Akershus festning. Tenk dere hundre år tilbake og at det var hester som dro tunge lass opp denne gaten. Ja, jeg er glad jeg ikke var en hest på den tiden. Synes du fikk til denne bra; det er moro med vidvinkel, ikke sant Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Nå begynner det å ta av litt. Kanskje vi får se stadig nye tolkninger av ordet "gate". Lenke til kommentar
lessis Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 7. april Gikk ikke så lang i dag. Viste at ettermiddagen var opptatt. Vestre gate med figuren balanse EXIF f/16.0 ISO=100 lens: EF-S18-55 31mm Lenke til kommentar
lessis Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 8. april Randi oppfordret meg i går kveld til å vise at det virkelig fremdeles er snø på østlandet. Det begynte å regne i går kveld og det regnet frendeles da jeg gikk på jobb. Tok dette bildet i morges før all snøen antagelig ble borte. I ettermiddag da jeg kom hjem, var faktisk snøhaugene synlig mindre. tursti er vel også en gate? EXIF f/5.6 ISO=100 lens: EF70-300 70mm Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 (endret) Ja, se der, snøen forsvinner hos dere også...og der har du jo en bra snø-fri gate (Kanskje med litt mindre blenderåpning, eventuelt plusset på litt iso så ville fokuset blitt enda bedre..., men aprilstemningen kommer bra frem) RandiA PS. Stilig bilde på 7.April... Endret 8. april 2009 av RandiA Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Har dere så lite snø? Vi har fortsatt store hauer og grøftekanter fylt med snø, og jeg bor da på østlandet jeg også. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Har dere så lite snø? Vi har fortsatt store hauer og grøftekanter fylt med snø, og jeg bor da på østlandet jeg også. Det er store variasjoner på østlandet. Jeg bor på Tanum (Bærum) og der er det mye mer snø enn hos lessis. Hvordan det er i Asker (kjent snøhull) tør jeg ikke tenke på en gang. Klart at en gangsti er en gate. Jeg kunne tenkt meg at du hadde lagt fokuspunktet på sperren i bunn av stien, det tror jeg kunne blitt ganske så stilig. Tom Lenke til kommentar
lessis Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 9. april På gåturen i dag tok jeg et planlagt bilde av disse undergangene. I følge fremmedordboka er også en undergang synonymt med gate. Blir borte fra forumet noen dager, men kommer tilbake over helga, da skal jeg velge ut ett fra hver dag tror jeg. Var på besøk i en hage i formiddag, og der var snødypden til knærne, håper den gode varmen setter inn snart. Det er i dag jeg burde hatt vidvinkel. Lurte litt på om jeg skulle gå for ett i s/h, hva synes dere? Undergang EXIF f/7.1 ISO=100 lens: EF-S18-55 18mm Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Tenk dere hundre år tilbake Jeg liker det bildet. Det har noe ved seg som jeg ikke får helt til på å forklare. Kanskje det er teksten du skrev som jobber mens man studerer det. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Mange fine, synes jeg. Og gøy å kjenne igjen steder... Favoritten min er "Gaten til toget". Noe med perspektivet der som gjør at "gaten" virker uendelig lang... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Fint dagens bilde, tror jeg likte best det i farger jeg, mest naturlig det RandiA Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg er enig med RandiA. Bildet er best med farger. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Mye spennende her. Akershus Festning er fremdeles favoritten min. Herlige farger, og nydelig innramming av brosteinen. Vidvinkel er gøy! 7 april var også fint - mangler litt fokus? Likte togstasjonbildet også. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Vestre gate med figuren balanse Det synes jeg var en flott presentasjon av et morsomt verk. Blender 16 er nok skyld i at det framstår såpass uskarpt, tror du bør forsøke å ungå så liten blender, men bildet er fint det! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Jeg er enig med RandiA. Bildet er best med farger. Så kommer jeg og er uenig Synes sort/hvit passer bedre, da det som er bak guard-railen blir mindre forstyrrende. Artig vri med panorama. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Så kommer jeg og er uenig Synes sort/hvit passer bedre, da det som er bak guard-railen blir mindre forstyrrende.Tom Ja-men slik skal det jo være, at vi ser det litt forskjellig enkelte ganger... RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 10. april Den nye operaen ble fort en folkeforlystelse. Alle skulle ned dit for å gå på taket. Må vel kalle dette Oslos nye gate EXIF f/7,1 ISO=100 lens:EF-S18-55 46mm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå