lessis Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Bruker: lessis Utfordring: gater Deltakernivå:Pingle Utstyr: Canon 400D og alle mine linser Endret 1. april 2009 av lessis Lenke til kommentar
lessis Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Full fest i østre gate f/7,1 1/125 ISO 100 EF-S 18-55 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Det ble jo stemningsfullt, regner med du har valgt så lav iso med hensikt...fint med lyset gjennom glasset.. Randi Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Artig situasjonsbilde fra en "intern" gate. Vet ikke om alle syntes om "Steng av gata og ha fest" ideen var like god Tom Lenke til kommentar
lessis Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Artig situasjonsbilde fra en "intern" gate. Vet ikke om alle syntes om "Steng av gata og ha fest" ideen var like god Tom Takk for tilbakemelding, dere vil nok få se gata tom også i løpet av måneden. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 I dag blir det en gate i ordets rett betydning Storgata i Lillestrøm i ny drakt f/7.1 ISO 100 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Ja, det var jo snøbart der nå da..om noen uker er den vel blomstrerprydet også. RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Hadde bestemt meg for at en av dagene skulle gata til flyene tas bilde av. Jeg kjører/går/sykler over denne ganske så ofte. I dag skulle det skje. Våknet til dis som bare ble litt bedre utover dagen. Det vises på bildet at det er dis/tåke i luften. Overraskelsen var stor da jeg gikk videre etter fotograferingen og oppdaget skiltet "fotografering forbudt". Har vært i tvil om jeg skulle legge det ut. Bør jeg fjerne det? Tok en del med forskjellig blenderåpning og valgte dette til slutt. Flygate EXIF ISO 100 f/5.0 lens EF70-300 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Dette ble tøft; jeg selv hadde nok skrudd opp kontrasten litt, men er ikke sikkert at det hadde blitt noe bedre. Det fotografering forbudt skiltet tror jeg at du kan ignorere; er sikkert en etterlevning fra den kalde krigen eller noe Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Litt økt kontrast i curves ville nok gitt en del mer pang i bildet - detaljer. Motivet er knalltøft! Forestilte meg en flygate da jeg så utfordringen "gater", men en landingsstripe er hundre ganger så spennende! Lenke til kommentar
Storm67 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Stilig gate det der. Som Tom sier, kanskje litt mer kontraster hadde gjort seg. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Takk for tilbakemeldingene. Prøvde å få litt mer kontrast. Er dette bedre? Endret 5. april 2009 av lessis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg har tillatt meg å prøve litt. Si ifra hivs du vil at jeg skal slette bildet. I dette tilfellet brukte jeg ACDsee Pro 2.5 som jeg tester ut for tiden ... Først, så rettet jeg horisonten. Så justerte jeg levels, der jeg satte sort og hvitnivå i kant med histogrammet, så flyttet jeg midtone ned til et sted rundt 0.95. Til slutt justerte jeg opp kontrasten til 20-25. Tom Lenke til kommentar
lessis Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Jeg har tillatt meg å prøve litt. Si ifra hivs du vil at jeg skal slette bildet.Tom Jeg satt og jobbet selv samtidig, håpet at ingen hadde sett hva som sto i innlegget før jeg fikk rettet det opp. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det ble jo skikkelig bra med litt etterbehandling, kontrast etc.lessis...sånn er det med DSLR, kommer ikke fiks ferdig fra kamera som når man bruker kompakt. Men etterbehandlingen blir etter hvert halve moroa tror jeg... Randi Lenke til kommentar
lessis Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) I dag blir det et bilde fra Akershus festning. Tenk dere hundre år tilbake og at det var hester som dro tunge lass opp denne gaten. EXIF f/11.0 ISO 100 lens EF-S10-22 mm (lånt) Endret 5. april 2009 av lessis Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Liker linjene med lykter, trær og skygger - masse detaljer. Litt skjev horisont, men jeg skal ikke være den som klager på akkurat det.. (Psst - husk å resize!) Lenke til kommentar
lessis Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (Psst - husk å resize!) Har resized, trodde jeg hadde gjort det. Så at det var litt skjev horisont nå i ettertid, men lar være å rette det opp denne gangen. Takk for kommentar Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Flystripa var en fin variant over temaet. Temaet ditt virker forøvrig virkelig som en utfordring, tror ikke jeg hadde turt å begrense meg selv så mye. Du har også fått med det fine været vi hadde på festningen i dag. Alléen rammer inn veien og gir dybde. Og som du sier, det må ha vært et slit å trekke kanoner og diverse opp denne bakken. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 dag blir det et bilde fra Akershus festning Den var du virkelig heldig med, lessis. Stemningsfullt og fin swing over den der. (Faktisk den vidvinkelen jeg har, og den er god) RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå