HvorVanskeligErDet Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Jeg er 15 år, singel.. Aldri hatt dame faktisk.. Jeg vil ikke si jeg er så stygg at det gjør noe.. Men har elendig selvtillit! Jeg kan seriøst ikke snakke til en jente, nesten ikke se på en uten å tenke på at om hun syns jeg er noe, eller noe. Hvis jeg snakker med en jente, stammer jeg og blir usikker og nærmest svetter! Det plager meg at det er sånn, fordi når vi er gjenger i friminuttet og sånt, og de jeg henger med går bort og snakker med jenter, blir jeg ikke med! Jeg bare står det og ser som det er noen gutter jeg kan snakke med.. Det ender opp med at jeg snakker til noen som er veldig lite "respektert". Jeg er ikke ukul for å si det sånn! Hvordan jeg ser ut: Jeg er lav, faktisk 174 høy.. Brunt hår, noen cm langt. blå øyne. Litt tynn, ikke spinke! Hadde jeg trent ville jeg nok hatt sixpac:P Vil ikke høres dum ut, men det irriterer meg virkelig! Og en annen ting! Etter jeg har nappet i løken (Noen ganger), får jeg litt vondt i venstre testikkel:S Bare hvis jeg tar andre nappet på kort tid! Noen som kan hjelpe meg på hvordan jeg kan ta kontakt, se om de vil snakke med meg eller noe? Endret 1. april 2009 av HvorVanskeligErDet Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Kjenner mange i 20 årene som aldri har hatt dame, helt normalt. Og ikke kall 174 lavt. Er tusenvis av gutter på 160-tallet, og som gjør det bra med damene. Når de andre går å snakker med jenter, bli med. Du trenger ikke si noe. Bare være der, så når det blir naturlig og du føler deg tryggere med det kan du starte å snakke litt i det små. Endret 1. april 2009 av Christeven Lenke til kommentar
HvorVanskeligErDet Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Takk:) 174 lavt, jo. Er den laveste i hele 10ene og vi er langt over 80 stykker. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Det var jeg også, tror jeg var en av de 2-3 laveste under konfirmasjonen min. Nå er jeg nesten 1.80. Ikke kjempe høyt, men respektabelt nok. Høyere enn de fleste damene heldigvis, hehe. Så ordner seg nok edit: om 174 er det laveste i hele 10ende på skolen din syntes jeg du går på en unormalt høy skole. Endret 1. april 2009 av Christeven Lenke til kommentar
HvorVanskeligErDet Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Det var jeg også, tror jeg var en av de 2-3 laveste under konfirmasjonen min. Nå er jeg nesten 1.80. Ikke kjempe høyt, men respektabelt nok. Høyere enn de fleste damene heldigvis, hehe. Så ordner seg nok edit: om 174 er det laveste i hele 10ende på skolen din syntes jeg du går på en unormalt høy skole. Mulig jeg går på en unormalt høy skole, men jeg er fortsatt den laveste, til og med nesten lavest av jentene.. De laveste jentene er vell. 1,48 eller noe sånt, men det er bare sånn 7 stykker som er under 165! og kanskje bare rundt 14 som er under 170 ffs! Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Sier igjenn, unormalt høy skole. ikke tenk på det, ferdig utvokst er du nok lett høyere enn gjennomsnitts jenta. Lenke til kommentar
HvorVanskeligErDet Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Fikk beskjed jeg skulle bli 173 i 7 klasse av helsesøster. Jeg er 174 så jeg ligger omtrent der jeg skal! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Hvorfor er du så opptatt av dine fysiske attributter når du: 1 - Ikke kan endre noe særlig på de. 2 - Det virkelige problemet ditt er noe helt annet (og noe du faktisk kan endre på)? Jenter er mennesker de også, og på mange måter veldig like gutter. Det er ingen som helst grunn til at det skal være vanskeligere å prate med de enn gutter. Så hvorfor gjør du så stor sak uttav det? Lenke til kommentar
HvorVanskeligErDet Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Mange som sliter med å snakke med jenter (?) Aner ikke hvorfor, men det er bare noe helt annet å snakke med jenter enn med gutter ! Jeg kan snakke med jenter som er på besøk hos venner og sånt uten problemer. Men ikke de jeg har kjent lenge og ikke har snakket noe serlig med.. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Om du er lavest vil det jo si at du er eksklusiv Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Hehe, du går nok på en skole hvor gjennomsnittshøyden er unormalt høy. Jeg er like gammel som deg og like høy som deg, kanskje én centimeter høyere, og har ikke noe problemer med det. Jeg har heller aldri vært sammen med noen (men det er kanskje ikke så rart med tanke på at jeg har hatt ME i noen år og at jeg ikke brydde meg om damer før det). Det er ihvertfall ikke høyden din som gjør at du ikke får damer, det er selvtilliten din. Du må slappe mer av. Sånn som jeg forsto det har du ikke problemer med å snakke med guttene i "gjengen" din? Hvorfor skal det være annerledes med jenter? At du kjenner noen som ofte snakker med jenter er bare bra for deg. Bli med dem, snakk som vanlig, lat som det ikke er noe "big deal" til det faktisk ikke er det. Hva har du å tape på det? Hvis det ikke er noen kjipe jenter du vil snakke med bør det gå uten noe særlig problemer. Hvis du føler det går dårlig må du tenke over hva som faktisk skjedde. Hvis de ler av deg fordi de synes du sa noe rart er det deres problem, ikke ditt. Hvis du selv synes du oppførte deg teit lærer du av det og prøver å ikke gjenta det. Med andre ord: Den som intet våger, intet vinner. Når det gjelder å "nappe løken" husker jeg at jeg også fikk vondt hvis jeg gjorde det flere ganger på rad før. At du får det i akkurat venstre testikkel er kanskje litt rart (det skjedde ikke med meg, men folk er forskjellige), men det kan være på grunn av måten du gjør det på. Uansett, snakk med en lege om det. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Mange som sliter med å snakke med jenter (?)Og mange som ikke sliter med det. Hva tror du skiller de fra deg? Aner ikke hvorfor, men det er bare noe helt annet å snakke med jenter enn med gutter ! Jeg kan snakke med jenter som er på besøk hos venner og sånt uten problemer. Men ikke de jeg har kjent lenge og ikke har snakket noe serlig med.. Det eneste som er forskjellen mellom disse situasjonene (om du snakker med en jente eller gutt, om du kjenner personen godt eller ikke) er din egen innstilling og tankegang. Og det er jo bra, for den kan du jo lett endre! Det er lett å prate med jenter, akkurat like lett som det er å prate med gutter. Gjenta inni deg selv. Si det høyt. Det er like lett å prate med jenter som med gutter. Lenke til kommentar
HvorVanskeligErDet Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Ska love deg at det er vanskeligere enn du tror >.< Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Ska love deg at det er vanskeligere enn du tror >.< Å prate med jenter? Det vet jeg er lett dersom man har riktig innstilling, for jeg gjør det daglig. Hovedsaklig kjentfolk men også ukjente. Men ja, det å endre sine holdninger kan være vanskelig enkelte ganger, men det er langt ifra umulig. Lenke til kommentar
GardinFantomet Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Ska love deg at det er vanskeligere enn du tror >.< Ja, vi vet det. Mange på forumet her som har gått en lang vei fra å ikke tørre å snakke med jenter til å komme seg virkelig fram og bygge god selvtillit. Det er bare en ting som jeg tror vil funke... Jenter er ikke annerledes enn deg! Hell, de har to pætter, du har to nøtter. De har mus, du har kuk. Det er alt. De er mennesker, akkurat som kameratene dine, som læreren din, som alle andre her på jorda! Det du gjør er en feil veldig mange andre gutter gjør. Du plasserer jenter på en pidestall, som om det å prate til jenter er å prate med dronningen. Det er det ikke. De er vanlige mennesker, som forhåpentligvis er grunnleggende hyggelige. Prøv å prate om dagligdagse ting med jenter du kjenner litt mer perifert, kanskje til og med venninner av venninner? Det vil være rart, litt 'feil' og sannsynligvis veldig, veldig vanskelig, men gevinsten vil bli stor! Du kan også snakke med våre egen selvtillitsguruer, Raijin og Nikken, evt skaffe en selvhjelpsbok, hvis selvtilliten er en issue du virkelig føler begrenser deg. Lykke til, mann! Husk, you're the man! Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 174 lavt, jo. Er den laveste i hele 10ene og vi er langt over 80 stykker. Nå er jeg 178 og synes nesten jeg er høyere enn alle andre. Med litt god stilling i ryggen så er 174 mer enn høyt nok, går du som en krok blir det ikke bra uansett. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 178 er 2cm under det norske gjennomsnittet for menn. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Mange som sliter med å snakke med jenter (?) Aner ikke hvorfor, men det er bare noe helt annet å snakke med jenter enn med gutter ! Jeg kan snakke med jenter som er på besøk hos venner og sånt uten problemer. Men ikke de jeg har kjent lenge og ikke har snakket noe serlig med.. Jenter, er mennesker som deg og meg. Prat til en jente som om det var en gutt. Krysse den lille bariæren så går det bedre... Bare opplevd det engang da... Jeg selv er en som ikke snakker med noen så særlig, angst, få venner. Men var bare en ting som slo i meg når jeg pratet med ei i klassen, lat som om det er noen du kjenner. Endret 2. april 2009 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Du må slutte å tenke så mye på hva alle andre syns om deg. Ut i fra det jeg leser, så er du veldig opptatt av ekstern validering og hva alle andre rundt deg har å si om deg. Og det gjør at du overanalyserer enhver situasjon, og prøver å handle i den retning av det du tror vil bli best tatt i mot. Og som regel blir den handlingen feil fordi den vil virke veldig feil og falsk. Jobb med å bli fornøyd med deg selv! Se deg selv i speilet hver morgen: "Du er kongen! Nå! Gå ut, nyt livet, og la alle få æren av å være en del av din dag!" Alle her i verden snakker til seg selv inne i hodet sitt. Ikke mange tenker noe spesielt over det, men de fleste snakker negativt til seg selv. Du snakker faktisk mer med deg selv, enn du smiler i løpet av en god dag. Bli oppmerksom på denne indre samtalen, og snu ALT negativt til noe positivt. F.eks. hvis du tenker "Herregud hun jenta der kan jeg ikke snakke med. Hun kommer sikkert ikke til å like meg!" må du snu dette til "OJ! Se den jenta! Hu må jeg forte meg å snakke med, så hun ikke går glipp av å bli kjent med en så RÅ fyr som meg!" Det SISTE du skal gjøre, er å snakke negativt til deg selv. Og den snakk-til-deg-selv-i-speilet-øvelsen vil hjelpe deg til å bli mer bevisst på akkurat den samtalen. Det er vanskelig i begynnelsen, men fokuser mye på det, så vil denne indre samtalen snu seg til noe positivt automatisk til slutt. Kle deg så du syns du ser bra ut! Men viktig at du kler deg til DU syns du ser bra ut. Ikke hva alle andre syns. Om du syns du ser bra ut i en skjorte, eller om du syns du ser bra ut i helsetrøye med store masker spiller ingen trille! Det er kun DU som skal trenge å være 110% fornøyd med deg selv. Er det noen som ikke liker deg, så er det dems problem. De kan du fjerne fra livet ditt hvis du vil. Den eneste du ikke kan fjerne fra livet ditt er deg selv, og da er det VELDIG viktig at akkurat du er 110% fornøyd med deg selv. Se bra ut (men kun for deg selv!), snakk positivt til deg selv hver eneste dag, og bygg en holdning som oser av selvtillit. (rak i ryggen, skuldrene bakover, hodet opp (pass på at du ikke overdriver.. du skal se selsikker ut, ikke overlegen )) Disse tre punktene er hjørnesteinene til å bli 110% fornøyd med deg selv. Og når den dagen kommer, så kommer du til å merke at det å prate med jenter er ikke noe farlig i det hele tatt. Du kommer til å ta sjangser du aldri trudde du kom til å tørre.. Ja, jentene kommer til og med til å løpe etter deg, og ikke motsatt! Jenter er ikke fra en annen planet (selv om veldig mange påstår det) og de er ikke så veldig anderledes enn oss gutta. Jenter er ikke farligere enn du gjør det til selv! Det er kun DU som styrer hvor vanskelig det skal være å prate med ei jente. Bli fornøyd med deg selv, så kommer alt annet til å falle på plass av seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå