HDSoftware Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Hei folkens Jeg har laget et program som bruker en SQL server. Kunden som skal ha programmet har tre avdelinger på forskjellig kant av østlandet og dermed må jeg gjøre litt forskjellig for å få tak i dataene. Jeg har vært inne på tanken om VPN, men opplever for mye plunder med å bruke Windows2003 sin VPN løsning da den til stadighet detter ut av en eller annen grunn. Så jeg tenkte at jeg kansje rett og slett skulle publisere SQL serveren på nettet. Hva er deres mening om dette? Er dette trygt? Burde vel strengt tatt ikke by på noe problem så lenge man må autentisere seg, eller??? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Er det virkelig ingen som har noe mening om dette? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det er ikke trygt å eksponere en databaseserver (uansett hvilken databasemotor som brukes) direkte på nett uten ekstra sikkerhetsforanstaltninger. Til det finnes det altfor mye script-basert (automatisert) malware, både for å få tilgang til databasen(e) og for å endre data (søk på "SQL injection" på Google). Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Har igjennom årene laget til en del slike løsninger med Juniper routere fom vpn terminering (ssg5 for eks om det er små avdelinger) pr lokasjon, dette har virket stabilt og godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå