Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vet ikke passord for og logge inn på maskinen!

Anbefalte innlegg

Hei.

Av Private årsaker har jeg behov for og vite hvordan man logger seg inn på en bruker på windows xp der jeg ikke kjenner til passordet.

Hvis det i det hele tatt er mulig, jeg setter stor pris på all hjelp jeg kan få. Da dette betyr veldig mye for meg.

mvh Kenneth

Endret av Svolp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Av Private årsaker har jeg behov for og vite hvordan man logger seg inn på en bruker på windows xp der jeg ikke kjenner til passordet.

Hvis det i det hele tatt er mulig, jeg setter stor pris på all hjelp jeg kan få. Da dette betyr veldig mye for meg.

mvh Kenneth

Du kan bruke ophcrack. Brenn en Iso og boot fra denne CD platen.

http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd

Lenke til kommentar
Hei.

mvh Kenneth

Du kan bruke ophcrack. Brenn en Iso og boot fra denne CD platen.

http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd

Akkurat..

I det maskin starter så går jeg da bare inn i bios og lar den boote fra cd, er det riktig fremgangsmåte(er ikke dreven på data)

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Ja du går inn i bios og setter 1. boot device til CD/DVD.

Hvis du da har laget platen riktig så vil maskinen starte opp med Ophcrak.

Hei.

Brant hele filen jeg lastet uten og gjøre noe, den startet fra CD-rom og spant godt men kom bare inn der jeg må taste passord, har jeg gjort noe feil.

mvh Kenneth

Lenke til kommentar

Hei.

Brant hele filen jeg lastet uten og gjøre noe, den startet fra CD-rom og spant godt men kom bare inn der jeg må taste passord, har jeg gjort noe feil. Den starter i ett annet prgramm på gjesteprofil, ett type brenneprogram.. Ser jo at det er en ISO fil er det noe spessielt jeg må gjøre?

mvh Kenneth

Endret av Svolp
Lenke til kommentar
I brenneprogrammet må du velge at du skal kopiere fra image, og deretter velge ISO-filen som kilde. Da pakker den ut innholdet til cden, ellers vil det ikke fungere.

Takker for svar. er lite god på data så når du sier image og pakke det ut forstår jeg bittelite. Vil du forklare det til meg på barnehage måten.

Tusen takk mvh Kenneth

Lenke til kommentar
beskrivelsen Tundra har gitt er god.

Uten å vite hvilket brennerprogram du har er det vanskelig å gå mer i detaljer.

Trur du jeg hadde spurt på nytt hvis jeg forstod det?

Spar deg er du snill, er ikke flink på data og prøver og få det til.

Når jeg lastet ned filen og åpner den er det 3stk filer der, skal jeg brenne dem direkte inn på en cd og ikke den ENE mappen som de 3 andre er inne på.

mvh Kenneth

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg er på riktig sted men du skal velge den filen som er på CD-en og pakke den ut. Det gjør du slik:

Når du har kommet til det brenne programmet må du velge at den skal KOPIERE fra bildefilen som ligger på CD-en du har brennet ut. ISO samme image.

Lenke til kommentar

Når jeg lastet ned filen og åpner den er det 3stk filer der, skal jeg brenne dem direkte inn på en cd og ikke den ENE mappen som de 3 andre er inne på.

mvh Kenneth

Bruker du Nero så går du inn på rekord og velger burn image. Når du har kommet inn der velger du ISO.filen og branner den ut på en CD.

Denne CD er nå en bootable Cd du kan sette inn i PC og starte opp i fra.

Så går du inn på Ophcrak sin hjemmeside og leser deg opp på hva du gjør videre

post-77598-1238852119_thumb.png

Lenke til kommentar

mvh Kenneth

Du har hentet ned en image som skal legges ut på CD. Hvor komamndoen får å brenne ut imagefiler ligger foskjellige stdet i de forskjellige brennerprogrammene. Derfor spør vi for å få oppgitt hvilket program du bruker. Uten å vite navnet er det umulig å gi deg detaljert beskrivelse.

Troari har nå fortalt deg hvordan du gjør det i Nero. Men som sagt; ingen av oss er synske og derfor vet vi ikke hvilket program du har.

Forøvrig ingen grunn til sur kommentar. Du ber om hjelp og du vil få det - men det krever at gir opplysninger.

Lenke til kommentar

mvh Kenneth

Bruker du Nero så går du inn på rekord og velger burn image. Når du har kommet inn der velger du ISO.filen og branner den ut på en CD.

Denne CD er nå en bootable Cd du kan sette inn i PC og starte opp i fra.

Så går du inn på Ophcrak sin hjemmeside og leser deg opp på hva du gjør videre

Takk for godt svar.

Skal se om jeg får det til nå

mvh Kenneth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...