Ariston Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Hei. Spurte før om hvilken mobil jeg burde kjøpe, men ble ikke så mye der. Nå derimot har jeg funnet ut av jeg vil ha enten HTC Touch Diamond 2 eller iPhone 3G. Jeg leste nettopp at Diamond har en mye bedre skjerm enn iPhone 3G, men ellers er det vel ikke så mye? Diamond har jeg vel egentlig bare lyst på for å se hvordan den fungerer og slikt, ikke fordi "åh, rått!! den ruler jo, den SKAL jeg ha". iPhone derimot, har jeg faktisk lyst på. Mye på grunn av App store, alt tilbehøret osv. Jeg har også iPod touch i fra før av, så jeg kan sammenligne (på en måte), og få mer applikasjoner til iPhone enn iPod. Jeg har også en lader til iPod touch som man stapper inn i veggen (hva heter det? ), så den funker vel til iPhone også? Etter det jeg har sagt nå, blir det vel iPhone og dere tenker nok at det var dumt å spørre. Men jeg vil vite hva dere synes. Endret 23. mai 2009 av Ariston Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Alt tilbehøret... som du MÅ kjøpe fra Apple. Diamond 2 er ikke bare en telefon, men en telefon med Windows Mobile, som gjør at du kan modifisere den mye mer enn en vanlig telefon, eller iPhone. Det er også mye mer apps til WM. Diamond 2 gogogo Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Helt klart Diamond 2 foran dagens Iphone. Spesifikasjonsmessig mye bedre, gratis oppgradering til neste Windows Mobile, bedre skjerm, og ikke minst frihet til å velge. Dessuten, siden du har Ipod Touch, så blir det ikke litt kjedelig med en til, bare med ringefunksjonalitet? Endret 1. april 2009 av >Jonas< Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Må ikke kjøpe det fra Apple. Fins mange andre som lager tilbehør til iPhone. Er det ikke WM 6.5, det nyeste fra microsoft som er på Diamond 2? Eller så kan man vel hvertfall oppgradere til 6.5? 6.5 er også en av grunnene til at jeg vil ha/prøve Diamond 2. Det ser ganske kult ut. Er det en "app store" i WM? Det meste jeg kjøper, er jo spill. Så det er vel kanskje noen spill på den også? Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Helt klart Diamond 2 foran dagens Iphone. Spesifikasjonsmessig mye bedre, gratis oppgradering til neste Windows Mobile, bedre skjerm, og ikke minst frihet til å velge. Dessuten, siden du har Ipod Touch, så blir det ikke litt kjedelig med en til, bare med ringefunksjonalitet? Sorry dobbeltpost. --- Gratis oppdatering til 6.5? Det er jo bra. Jau, blir jo litt kjedelig. Først ville jeg ha iPhone p.ga den så kul ut, og fordi jeg hadde en nesten lik fra før av. Så ombestemte jeg meg, og tenkte at det ikke var vits når jeg allerede hadde en lik, bare ikke sms, kamera og noe til. Men nå har jeg lyst på den igjen. Men siden dere sier Diamond 2, går det bare mer og mer stadig over til den, og drit i iPhone. Sammenligna telefonene og så en del forskjeller. Diamond 2 har mye bedre kamera enn iPhone. Kameraet er viktig. Så også at Diamond 2 ikke har 3.5 mm jack. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Kommer med 6.1, men det kommer en offisiell oppgradering så fort 6.5 er klart. Marketplace kommer omtrent samtidig som 6.5, dvs. rundt tredje kvartal. Men man er i tvunget til å installere programmer herfra. Man kan fint installere programmer utenom, og det finnes sider med programvare som f.eks. Windows Mobile Catalog, Handango og Pocket PC Central, og ikke minst XDA-developers som er et stort nettverk med utviklere av programvare og operativsystemer. Når det kommer til antall applikasjoner er det nok ikke noen færre til Windows Mobile enn til Iphone/Ipod Touch. Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 (endret) OK. Men en viktig ting: Er telefonen i salg? Hvis ikke, når kommer den ut? EDIT: Er det norsk tastatur og språk? Endret 1. april 2009 av Ariston Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Kommer vel i løpet av de første ukene i april nå. Norsk (skjerm)tastatur og språk er det også. Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Ok, men det står jo at den kom 31. mars på amobil.no. Også at mpx har inne over 100 stk til 3295,– Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Det er den nåværende (første) modellen. Billigste i Prisguiden er 4599,-. Noen butikker har den ubekreftet på lager innen èn uke. Endret 24. mai 2009 av cyclo Fjernet unødvendig quote Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Altså, den på mpx er HTC Touch Diamond og ikke Diamond 2? Er det i det hele tatt mulig å kjøpe mobilen nå, eller i løpet av uken? Jeg har ikke dårlig tid, men liker bare ikke å vente i flere måneder Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Det blir vel fortsatt billigere enn det med abonnement. Er bestbuy.no noen å stole på? Hvis ikke må jeg kjøpe på netcom.no hvis de selger. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Er det i det hele tatt mulig å kjøpe mobilen nå, eller i løpet av uken? Det tviler jeg på. Elprice: Forventet til lager 24.4.2009. Papyrus: ETA: 22.04.2009. Amentio: ETA: 20.04.2009. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Fikk selv lyst til å kjøpe Diamond 2, men er blank Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Endra overskriften. HTC Touch Diamond 2 eller Sony Ericsson's Idou? Har tenkt på Idou siden første gang jeg så den, men nå begynner jeg å tenke i neste nivå. Diamond vant over iPhone, selv om jeg fortsatt vil ha iPhone.. Men Hvem vinner "finalen"? Diamond 2 eller Idou? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Til info Diamond 2 på helgetilbud fra Elkjøp 3995,- kanskje det hjelper på avgjørelsen.. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...a4AAAEO7cks9Q5D Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Hmm.. Ser ikke mulighet for å velge Netcom/Telenor og/eller abonnement? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Den er åpen for alle abn/ikke låst... Du kan velge vilket abn du vil senere. Endret 24. mai 2009 av cyclo Fjernet unødvendig quote Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 "Researcha" litt, og fant ut at det var jo billigere på netcom.no enn på elkjop.no.. Litt av et tilbud Men ble overrasket over at mamma sa at jeg skulle prøve å se hva som kom frem, så nå er mobilen bestilt! Endelig ny mobil, selv om det tar en stund før den kommer. Er ikke enda i butikken på netcom. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 (endret) Hvis du ikke klarer å skille en telefon uten abn kontra med så blir det tullete å gi deg råd. Den vil koste deg (Minste totalpris: 4887,-) hos Netshop så du får lære deg forskjellen Altså 900,- mer en tilbudet til Elkjøp i helgen. Man kan ikke sammenligne en mob uten abn med en som er tilknyttet et abn som du betaler for tlf hvert eneste mnd.... (lær deg forskjellen) Endret 24. mai 2009 av cyclo Fjernet unødvendig quote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg