Bobbylove Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg har over lang tid hatt problemer med tregt internett, nå har jeg blitt litt lei. Vi sitter 3 stk på nett om kveldene. Jeg spiller litt, å laster ned men mest surfing. Fattern spiller litt steam spill og jobber(har hjemmekontor ting) og søstern vet jeg ikke hva driver med. Jeg sitter med kabel rett inn i modem å de andre bruker trådløst. Vi har Ventelo, hastighet er jeg usikker på men ifølge It-avisen har jeg 6mb/520kb. Er dette mye eller lite? Det mest kjipeste er at om jeg laster ned noe hovedsaklig med torrents så kutter jeg på en måte nettet for alle andre å meg selv. Selv når jeg laster ned i 6/7 kb/s så tar det 100% av nettet. Er dette et modem problem? Takk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Det er vel et routermodem du har der? Det du bør gjøre er å sette ned antall forbindelser (connections) globalt i programmet til f.eks 50. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Et annet problem er at jeg ikke kommer meg inn på routeren grunnet mangel på username/pw. Kan vel skaffe dette men. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Et annet problem er at jeg ikke kommer meg inn på routeren grunnet mangel på username/pw. Kan vel skaffe dette men. Modemet du har fått utlevert står i bridge og derfor kommer du ikke inn på selve modemet. Hva la7dfa.com mener er at du må inn på eks; uTorrent og sette ned antall connections ned. Om du har utorrent klient gjør du følgende; Options>Preferences>Bandwidth. Sett ned number of connections til hva la7dfa.com annbefaller. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Takk, prøver å sette ned Global maximum number of connection til 50 nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå