Gjest Usikkergutt Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 I det siste har jeg opplevd at ting ikke har vært som det skulle. Jeg tisser oftere enn det som er normalt har gjort. Drikker jeg f.eks vann,brus,te o.l så må jeg tisse nesten med en gang igjen. Fargen på urinen variere veldig også. Kan være noe ala eplejuice farge, litt mørkere og veldig lyst som vann. Sist nevnte kommer gjerne når jeg har vært på do og har en normal farge på urinen, men når jeg drikker igjen så kommer det veldig lyst urin farge. Merker også hvis jeg drikker cola f.eks så blir jeg litt svimmel og må veldig på do etterhvert. Hva kan det være? Er også plaget med at urin og penis lukter vondt, "sterk" lukt på en måte, kan det være noen sammenheng med problemet ovenfor? Setter pris på all hjelp og råd.. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Du har løpetid, og stort behov for å markere ditt territorium med sterk luktende urin. Neida, kanskje du har infeksjon? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Fargen kommer ann på hva du drikker. Så ser ikke på det som et problem. Et lite søk på google fant jeg dette. "Dersom du ikke har andre plager med vannlatingen, for eksempel svie, hyppig vannlating eller smerter i underlivet, kan du nok avvente. Sannsynligvis skyldes lukten noe du har spist. Endel grønnsaker, for eksempel asparges kan gi spesiell lukt, det betyr ikke at noe er galt. Dersom "plagen" vedvarer, kan du ta med en morgen-urinprøve å få den undersøkt." Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Hvis det lukter søtt kan det være diabetes. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Om det SMAKER søtt, kan det være diabetes..... Så... Dett i gang og smak!! Sorry, var usæriøs nå. Ta med en morgenurinprøve å besøk legen din Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Kan skrive under på at urinen stinker kraftig av en helt merkelig lukt når jeg spiser asparges. Tok noen dager før jeg skjønte tegningen, og i mellomtiden lurte jeg virkelig på hva det var for noe som skjedde. Hvis du føler du må drikke mye og tisse ofte er dette noe som er klassiske tegn på diabetes, så det burde du få undersøkt hos lege. En rask blodsukkermåling eller mer nøyaktig med en glukosetoleranse test vil gi svaret. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) hm. Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Mine tips er ikkje revolusjonerende, men gjer nytta si. Gå til legen å ta urinprøve. Antek nesten du har gjort det før? I tilfelle er det ikkje verre enn å pisse på eit glas. Det eineste som er helvete er jo at ein må halde seg før ein kjem. Og så lite som det glasset du piss på er bør du nok ha ein dass lett tilgjengeleg. Hugsar faen ennå panikken då glaset vart fult og det framleis var masse urin i røyret! Berre praktisk tips! Ikkje trekk for mykje konklusjonar om du har diabetes eller ei no. Ta det heilt med ro. Om du har det eller ei spiller ikkje så stor rolle før lege har konstatert noko likevel. Kanskje du berre bør legge om kosthaldet ditt? Iallefall bør du ikkje tro for mykje på alt du les rundt forbi. Gå til legen, det er best. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Høres ut som en urinveisinfeksjon. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ikke for å spore helt av her, men er det noen som har opplevd at urinen stinker Honey Korn? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ikke for å spore helt av her, men er det noen som har opplevd at urinen stinker Honey Korn? Ja, tror det er ganske vanlig. Diskuterte det på et annet forum en gang, og de fleste hadde opplevd dette. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) . Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå