NothinDoin™ Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Bruker: NothinDoin™ Utfordring: Vann Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Canon 350D + Kjører kit objektivet hele måneden Utfordringen denne gang blir å ta bilder som har med vann og gjøre. Iom at jeg aldri har tatt bilder av vann før (utenom dråpebilde), så blir det nok ikke de beste bildene, men skal prøve å få fram noe bra 1. April f/13 1/50sek Iso100 18-55mm@55mm Endret 1. april 2009 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 2. April Glemte å legge ut det bilde jeg tok i går, så her kommer det Hadde ganske dårlig tid, så ble bare et bilde av den nyvaska sykkelen til broderen. Finner ikke helt fokuspoint, men den skulle liksom være på den ene dråpen der f/5.6 1/25, @46mm ISO 100 Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 2. april var stilig. Bra valg av utsnitt og veldig fin s/h-konvertering. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Liker utsnittet og tonene i bilde to. Flott og kontrastrikt Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Fokus kunne som du skriver vært bittelitt bedre plassert, men jeg likte kurvene og utsnittet på styret i bakgrunnen der veldig godt.. Flott i svart-hvitt! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Fokuspunktet sitter nok litt bakenfor vanndråpene. Jeg liker også utsnittet her, stramt og fint. Bra jobbet med komposisjonen. Hva slags sykkel kjører broderen da? Ganske intense farger i 1. april. Lurer på om ikke dette hadde fungert enda bedre uten det strået (eller hva det er), men bildet ellers helt likt. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 2. bildet var herlig. Runde former. Aner jeg en refleksjon av et tre? Ingenting å utsette på s/H konverteringen heller! Liker valget ditt av tema òg, samt begrunnelsen Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) 5. April Har vært opptatt et par dager nå, så ble ingen bilder da.. Men her kommer det fra idag Prøvde meg på lang lukkertid ved vann som beveger seg.. Ble ganske tøft resultat syns jeg f/36 1.60sek @55mm ISO 100 Edit: Ops, glemte info Prøvde med litt redigering.. Hvilket ble best? Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Endret 5. april 2009 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Likte første versjon best - men den andre så ut som et maleri.. Liker vann med lang lukkertid veldig godt - har skikkelig lyst på ND-filtre. Duse, blå og drømmeaktige farger.. Mmmh.. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Likte første versjon best - men den andre så ut som et maleri.. Liker vann med lang lukkertid veldig godt - har skikkelig lyst på ND-filtre. Duse, blå og drømmeaktige farger.. Mmmh.. Enig første versjonen var best Trondster: ND filter er man ikke helt avhengig av dersom det kun er vann du ønsker å få bevegelse i... Blende ned par tre hakk så får du fort lukkertider tregere enn 1/2, Ville heller brukt penger på et pola filter til vann Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Kult bilde. Tette utsnitt av rennende vann med lang lukkertid kan ofte bli litt uinteressant, men den runde trefjølen løftet motivet mange hakk. Fine duse farger også. Jeg likte forresten også den første versjonen best. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 den runde trefjølen løftet motivet mange hakk Som jeg skulle sagt det selv. Uten den hadde det bare blitt et i mengden av "vann med lang lukkertid". Jeg synes du gikk for langt i den andre versjonen, men mulig du kan gå ørlite lenger enn den første allikevel. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 (endret) 7. April Går litt tregt med knipsing merker jeg.. Dårlig vær og lite fantasi er ikke fult så festlig. Men fikk nå tatt med kameraet ned på kjøkkenet for å få noen bilder av liljene vi har på bordet Anyways, her er det Komentarer er velkommen:) God påske alle sammen! Endret 7. april 2009 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg liker det. Mykt og fint lys. Snoot? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Bare fylt inn med masse blacks og litt vibranse (pluss litt fjerning flekker rundt blomsten) Endret 7. april 2009 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Likte første versjon av 5 april best - det var noe nesten litt trolsk over det. 7 april var stilig! Det var noe sceneaktig - uten at jeg kan forklare det noe særlig nærmere... Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 8. April Ser ikke ut til at jeg får tatt flere bilder i dag, så får poste et misslykket forsøk på en tøff ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå