k.n.b Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Om det er samme flua må du ikke spørre meg om. Snakk om liten sannsynlighet at jeg tar bilde av nøyaktig samme flue 24 timer senere. Det er helt klart, de så bare så like ut. Mulig fluer er så like hverandre for alt jeg vet. "The Dead Leaf" var et nytt blinkskudd. Litt småproblemer med fokus mot kantene (hvis man ønsker skarp fokus her da), men ellers svært lekkert både i tekstur og farge. Det er ganske intrikate nettverksmønster i blader nå man bare kommer nær nok. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Takk, k.n.b. Ja, jeg innser igjen at jeg burde brukt litt mindre blender. Får nesten prøve å lage en ny versjon, med mer skarphet. Får nesten bruke stativ også. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 15. april - The Fallen Brother Dagens bilde kan ikke akkurat beskrives som kreativt og nyskapende, men som jeg sa i forrige innlegg, ønsket jeg å lage en ny, forbedret versjon. Og det føler jeg at jeg har gjort. Med blenderen på f/18 og lukkeren på 5 sek hadde jeg som mål å oppnå tekniske forbedringer fra gårsdagen. Hjørneskarphet hører med på et slikt bilde, og jeg roa også ned vignetteringen et par hakk. Ikke så hardt og fokusert lys i dag heller, ettersom blitsen lå inne. Men nok sjitprat! Her er dagens mesterverk! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg får bare så inni h* lyst på macro-objektiv når jeg ser bildene. Hadde vært så gøy å prøvd å utforske naturen slik som du gjør. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Er vel bare å kline til det vel? Takk forresten. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Med blenderen på f/18 og lukkeren på 5 sek hadde jeg som mål å oppnå tekniske forbedringer fra gårsdagen. Hjørneskarphet hører med på et slikt bilde, og jeg roa også ned vignetteringen et par hakk. Ikke så hardt og fokusert lys i dag heller, ettersom blitsen lå inne. Her sitter fokus jevnt over hele bladet ja. Men ganske ekstrem blender da, blir nok en del diffraksjonsuskarphet av det uten at det er nevneverdig plagsomt her. Det som er fint med disse halvråtne løvbladene er at det kommer frem veldig fine og varierte strukturer. Bra oppfølger. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Diffraksjon på et makroobjektiv gir vel samme kvalitet som en gjennomsnittelig normalzoom på beste blender, så det overlever man. Selv i full versjon er jeg ikke plaget i det hele tatt av diffraksjon. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Diffraksjon på et makroobjektiv gir vel samme kvalitet som en gjennomsnittelig normalzoom på beste blender, så det overlever man. Ja, det er nok ikke objektivet som er problemet, det er pixel pitch på kameraets brikke som blir begrensningen. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Nydelig bilde, men det er et ellet annet rusk på bladet oppe til høyre som forstyrrer litt. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Nydelig bilde av løvet, kan nesten føle strukturen. Liker måten du bruker dette mediumet på, får vanvittig lyst på macro, eller micro på Nikoniansk.. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 The Fallen Brother Dagens bilde kan ikke akkurat beskrives som kreativt og nyskapende, men som jeg sa i forrige innlegg, ønsket jeg å lage en ny, forbedret versjon. Og det føler jeg at jeg har gjort. Ja, på skarphet er dette bedre, helt klart. Men jeg likte teksturen og glansen bedre i det første jeg. Og man kan da ikke kreve at hver dag skal være like kreativ og nyskapende, da ville jo variasjonen vært normal, og kjedelig ... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 16. april - The Bubble I dag fyrer jeg på med noe litt nyskapende. Jeg fikk en liten idé tidligere på dagen, som jeg følte at måtte prøves. Ikke noe mer avansert enn Jif vindusvask på et glassbord, men i makroverden blir det fort litt mer spennende. So here you go! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Det er ihvertfall minimalistisk Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Nydelige, skarpe makrobilder. Liker spesielt å kunne se alle smådetaljene på fluer - hår, blomsterstøv og det hele.. Flotte blader! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Boblerboblerbobler! Dødskult, rett og slett. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Det er ihvertfall minimalistisk Og drit-tøft, selvsagt. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Det er ihvertfall minimalistisk Og drit-tøft, selvsagt. Tom Finally! Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Masse fint å se på her. Fluene var pene, men er ganske lei de som motiv (heh heh) det duse orkidebladbildet var vakkert. Det brune bladet var ikke så værst heller. Hadde vært enda fetere om hele dingsen var i fokus, men litt vanskelig å få til. Masse pent. Masse snadder. Som en godteributikk. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 17. april - The Guitar Ble ikke noe natur i dag heller, men ble heller hjemme og fant noen motiver her. Dette er et bilde jeg har hatt lyst til å ta lenge, og endelig tok jeg meg tid. Så jeg dro fram kassa og knipset i vei. Ganske fornøyd med dagens bilde. Ikke direkte makro kanskje, men likevel ganske nært. Håper dere liker det! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Den der var ny...for meg i alle fall. Faktisk en kremidé å fokusere på strengene, og få ornamentene ut av fokus. Siden du delvis har tatt med hullet i resonnanskassen, får du finfine kontraster mellom buede og rette linjer. Fokus på strengene er (som den burde være) god. Dette ble ganske så vellykket i mine øyne. "The Bubble" ble skikkelig sær. Svært grafisk, og intens bruk av tom flate. Dristig og fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå