Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vista - Sikkerhetsaktivert trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et trådløst nettverk, vi har Windows XP på våre datamaskiner og leieboerne våre har Windows Vista.

Jeg har lyst til og sikkerthetsaktivere nettverket ettersom jeg mistenker at noen av naboene våre bruker vårt nettverk.

Jeg gikk inn på "http://192.168.2.1/" som det står på Belkin sine sider at man skal gå inn på for å endre routerens innstillinger og lagde et passord. Så kom problemet, de med Vista fikk bare opp en melding når de skulle koble til nettverket, "De angitte innstillingene passer ikke med innstillingene på datamaskinen" eller noe i nærheten.

Er det noen som har opplevd det samme/noe lignende?

Vi har en slik router: Routeren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har et trådløst nettverk, vi har Windows XP på våre datamaskiner og leieboerne våre har Windows Vista.

Jeg har lyst til og sikkerthetsaktivere nettverket ettersom jeg mistenker at noen av naboene våre bruker vårt nettverk.

Jeg gikk inn på "http://192.168.2.1/" som det står på Belkin sine sider at man skal gå inn på for å endre routerens innstillinger og lagde et passord. Så kom problemet, de med Vista fikk bare opp en melding når de skulle koble til nettverket, "De angitte innstillingene passer ikke med innstillingene på datamaskinen" eller noe i nærheten.

Er det noen som har opplevd det samme/noe lignende?

Vi har en slik router: Routeren

Hvis du har satt WPA beskyttelse på bruker så må han taste inn koden på sin maskin og velge de samme parameter for WPA /WPA2 som du har lagt inn i routeren.

Belkin

Hvordan sette encrryption på de fleste Belkin routere.

1) Logg på router

2) I seksjon for Wireless klikk på Security link for å få opp siden

3) Velg krypterings type Eksempelvis WPA2

4) For type WPA og WPA2 – velg Password (PSK)

5) Skriv i passord i tekstboksen og en passordfrase for å kunne kontakte AP.

6) Click godta forandringer.

post-77598-1238601971_thumb.png

Endret av troari
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...