Gå til innhold

overklokking av AMD T-Bird 950mhZ

faux_clef

Anbefalte innlegg

heisann.

ALtså, jeg har nå lest meg gjennom en hel haug av howtos o.l. og har forstått at for å overklokke trenger jeg å justere FSB, hvor sitter eventuelt dette? på prossesoren eller hovedkortet (har et MSI K7T Turbo. husker ikke om dette kortet har en multiplier)

For øyeblikket kjører maskina på 949.7, multiplier på 9.5, mhZ, idle temp 52C case temp 44C.

Har også tenkt til å investere i et peltier-/vannkjøleanlegg, burde jeg sette inn et seperat psu, eller vil det holde med et 300W?

skal sette inn 4 nye coolermaster 92mm kabinett vifter kanskje tempraturen synker litt *håpe*.

ok. håper noen har har noen nyttige tips, og hvis dere har ideer/erfaringer å dele kan dere godt maile meg :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei.

ser ut til at vi har likt hovedkort og cpu. MSI K7T turbo og t-bird 950. jeg overklokka for første gang for to dager siden, og alt ser ut til å virke greit 108*10, mer ville ikke systemet.

skal ikke kommentere peltier og vannkjøling da jeg ikke kan det, men ville nevne at både FSB og multipliern justeres på BIOS.

ikke gå for for fram. systemet mitt nektet å boote ved en anledning, og jeg måtte kortslutte CMOS. litt nervøs da den nektet, men det gikk. lykke til!!

[ Denne Melding var redigert av: masoval på 2002-01-22 22:41 ]

Lenke til kommentar

Skal du bruke peltier element så bør det værtfall være en på 156w gjerne mer, men da må man vel over på 24V. Du vil vel kansje tjene en 10-15grader i forhold til vannavkjøling, regnet utifra cpucooler med en hastighet på 1330 og 1.85V ved 20grader. Detter er omtrentlige verdier å behøver ikke stemme så veldig med virkeligheten da det bare bygger på teori!

Med vannavkjøling så vil du jo også få det mye stillere i rommet du sitter i! Kan jo vannavkjøle skjermokort osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...