Gå til innhold

nybegynner, trenger hjelp

Magnuz_j

Anbefalte innlegg

hei jeg har aldri sett noen som har vannkjøling og jeg veit egentlig ikke åssen det fungerer. har bare hørt att det er god kjørling.

kan noen hjelpe meg med hva jeg må kjøpe og hvor my det vil koste...

en annen grun til att jeg vil ha det er for att jeg har hørt det er så stillegående.. så vær så snill og hjelp meg. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kjøper destillert vann på bensin stasjonen, det er ikke mer enn 20,- ca per liter... du trenger ikke mer enn en liter. 10% av det du heller på av væske skal være frostvæske for å holde vannet rent og bakterie fritt så det ikke samler seg påleiringer og sånt i komponentene.

Jeg har Innovatek settet, og med min AthlonXp 2400+ klokka opp til 2300Mhz har jeg full load temp på 38-39°C og Idle på 36°C

Lenke til kommentar

hvis du har masse cash å kaste bort kjøper du vannkjøling, men hvis du er smart, nevenyttig og vil ha veldig bra kjøling, så bygger du selv.. :woot:

det gjore jeg, og på min xp1800 som kjører på 2.05v og 2340mhz, så får jeg 42 på max load og 34 på idel.. :yes:

Les guidene og projektene her på ok.no. MASSE god info.. :D

Lenke til kommentar
dette er ok.no. Jeg vil annbefale deg å lese litt guider o.l før du bestemmer deg for sett. Og i alle fall om du skal bygge. Litt synd om man monterer det galt og merker at gulvet ble vått rett etter at pc den sa kaboom. Vankjøling er vist ikke så riski, men du bør helst ha litt kunskap om det som med alt annet om data.
Lenke til kommentar
hvis du har masse cash å kaste bort kjøper du vannkjøling, men hvis du er smart, nevenyttig og vil ha veldig bra kjøling, så bygger du selv..  :woot:  

Les guidene og projektene her på ok.no. MASSE god info.. :D

Helt enig, bygg selv av diverse fabrikat da får du best resultat....

Gjorde det jeg også

Lenke til kommentar

Det jeg mener er om du bygger kjølingen fra grunnen av, som å gå til den lokale høgger å få tak i et par varmeregistre, eller en diger radiator som du gjemmer under senga eller noe sånt :lol: , og kjøper deg pumpe på webzoo.net og vannkabler og koblinger på tess, (bare tatt noen exempler)

så har du ikke bare mye bedre viten om hva du stapper inn i pc'n, men du får i de flestre tilfeller mye bedre ytelse enn om du kjøper noe ferdig jalla og stapper i kassa..

etter min mening så blir det litt samme tingen som med case modding..

Hvis du bare setter deg som mål å bruke mest mulig cash på microplex i steden for å gjøre noe selv som er både pent å se på OG som er praktisk ! :o

ferdige systemer er laget mer for å se pent ut under ferdig plexi-døra til chieftech'en enn å være efektift og bra mener nå jeg..

Men bare et lite tips.. hvis du ikke har drevet med noe lignende før, så er det kanskje best å kjøpe blokka da.. dette er fordi: det kan være et helvete å få tak i kobber, og at det _kan_ gå galt..

mvh: meg selv, og ingen andre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...