flipflops Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Leter etter en rimelig PVA skjerm, 24". Er også åpen for IPS, men ser ut som PVA er litt billigere og det er egentlig bra nok for meg. Skal bruke til redigering og bilde, men er ikke på høyt proft nivå. Det går med endel tid å finne ut hva som er PVA, IPS, TN når man går igjennom nettbutikkene eller prisguiden, av en eller annen grunn finner jeg flere 22" av denne typen. Har noen her raske tips ang skjermer? Er det stor forskjell mellom 22" og 24" mht belastning for øynene? Endret 1. april 2009 av flipflops Lenke til kommentar
flipflops Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Benq FP241W(MVA panel og sRGB fra 2006?) finnes i hundretall i norske nettbutikker, selv om det står på andre nettsteder den ikke produseres lenger. Et til to år gamle reviews gir den bra karakter. Prisen er grei, men er det likevel verdt å legge ut med et par tusen ekstra for en annen, nyere VA, sRGB skjerm, som NEC 24WMGX3? Håper noen kan svare! Endret 4. april 2009 av flipflops Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg har BenQen og er storfornøyd. Den har problemer dog; kontrollene er dårlige og vanskelig å bruke og komme til. Tidlig produserte skjermer har dessuten ikke 1:1 pixel mapping slik at hvis den blir foret bilder som ikke er 16:10 så strekkes bildet. Har ikke fulgt med i skjermmarkedet etter at jeg kjøpte skjermen, finnes kanskje mange bedre skjermer nå, men når den var ny var det ingen skjermer som hadde så mange forskjellige inputs og den bildekvaliteten til den relativt lave prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå