Haze2003 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Hei! Jeg har pr idag adsl fra ngt, når har get oppgradert annleget her i borettslaget. Fine priser, så vurderer sterkt og bytte til GET. Dekodern står idag i 1etg og pcen står i 2etg. Forstår jeg rett, så kommer inet inn i dekoder, så må jeg konfigurere den nye routern, til og mota signaler fra dekoder, stemmer det? Så jeg trenger tips på en god router & trenger vel tråløst nervkerskort også?. Har iptlf fra IPLink, og vil gjerne fortsette og ha det. Best at routern støtter QoS? Xbox360. Mulig og kjøre kabel fra dekodern til xboxen? Har snust litt på følgene... D-Link DIR-655 D-link DIR-635 Eller... kan jeg kjøre kabel fra routern til pcen? Endret 1. april 2009 av Haze2003 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k Du bør kryptere routeren, men ellers er det plug & play. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8kDu bør kryptere routeren, men ellers er det plug & play. Ok.. takk for tips! Noen som har erfaring med denne? Kryptere? da mener du sånn WEP/WPA/WPA2? Denne funker fint på Vista 64? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg plugget i DWA-140 i Windows 7 64bit her nå og det fungerer utmerket. Win7 og Vista bruker samme driver. Kryptering er WPA og sånn ja DIR-635 er helt topp. Har både den og DIR-655 her. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Jeg plugget i DWA-140 i Windows 7 64bit her nå og det fungerer utmerket.Win7 og Vista bruker samme driver. Kryptering er WPA og sånn ja DIR-635 er helt topp. Har både den og DIR-655 her. Ok! Alle 3 som er topp ja? men.. hvem skal jeg velge tro...hmmmm... hehe Vil si at jeg er nybegynner på netverk og sånt. Så vil helst ha noe "enkelt" noe. Som funker bra sammen med Get sitt utstyr! Endret 2. april 2009 av Haze2003 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Ja dette er noe av det bedre nettverksutstyret du får til under 1000 kr. Anbefaler at du skaffer deg en pakke med DKT-410 hvis du ikke må ha gigabit-LAN. Det er ikke noe spesielt med Get, så alle normale routere vil funke. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Ja dette er noe av det bedre nettverksutstyret du får til under 1000 kr. Anbefaler at du skaffer deg en pakke med DKT-410 hvis du ikke må ha gigabit-LAN.Det er ikke noe spesielt med Get, så alle normale routere vil funke. Gigabit lan? Jeg bruker ivertfall dette oppsettet "Get tilbyr nå en trådløs router som er tilpasset Get bredbånd. Den er klargjort for kommende hastigheter fra Get og støtter hastigheter opp til hele 100 Mbps. Routeren er en D-link DIR-635 og er svært enkel å installere og bruke. D-link DIR-635 koster kun 599,-" Eller, burde jeg velge denne? Står at de hjelper deg på nett. vist du kjøper denne igjennom GET... Endret 2. april 2009 av Haze2003 Lenke til kommentar
banjo ulf Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg kjøpte dir 635 fra get når jeg flyttet inn her, har da get som leverer tv og nett. Hittil så har jeg ikke hatt noen problemer med dette utstyret, så er fornøyd så langt. Jeg tror jeg fikk denne routeren for 400-500kr eller noe fra gett. Syns ikke det var så helt gal pris. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Det er hvis du skal ha et raskt lokalt nettverk hos deg selv for f.eks filoverføring at Gigabit er mest aktuelt pr dato. For nettsuring etc så holder 100Mbit noen år til. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Jeg kjøpte dir 635 fra get når jeg flyttet inn her, har da get som leverer tv og nett. Hittil så har jeg ikke hatt noen problemer med dette utstyret, så er fornøyd så langt.Jeg tror jeg fikk denne routeren for 400-500kr eller noe fra gett. Syns ikke det var så helt gal pris. Pasted spørsmål om det samme minutt som deg faktisk... hehe.. Vurderer den ja... men.. hvordan fungerer inet fra GET egentlig? Jeg har tven med digital boxen i 1etg, pcen i 2etg. Er det digital boxen som er "modemet" ? Kan routern stå i 2etg ved pcen? Må jeg ha tråløst nettverkskort til min stasonære pc? Evt hvilket bruker du? Det er hvis du skal ha et raskt lokalt nettverk hos deg selv for f.eks filoverføring at Gigabit er mest aktuelt pr dato. For nettsuring etc så holder 100Mbit noen år til. Ok.. det har jeg ikke... Lenke til kommentar
banjo ulf Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Digital boksen som er modemet ja, jeg har alt trådløst her untatt en media pc som står ved tv'en. Så routern står ved siden av modemet under tv'en. Her fungerer det ganske bra, har bare hatt det noen måneder her da men hittil har jeg ikke hatt noe problemer. Surra litt i starten med å få til nettet, men det har vel mer med meg å gjøre da jeg skulle få til en linuxmaskin, 2 win maskiner og 1 ps3. Men etter 2 timer så var alt koblet opp og alt har fungert bra etterpå. Hvilke trådløse kort jeg har er jeg ikke helt sikker på faktisk, sitter på jobb pc nå men kan sjekke senere. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Oki! Noen flere tips/erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå